TIPS: Spela fotboll med din häst!

J

JuliaAmanda

Började hantera en shettishingst vid namn Wilson i vintras, han behövde framförallt få stimulera hjärnan och tänka så jag presenterade en yogaboll för honom! Numera spelar vi fotboll precis som snyggingarna på TV. Jag skjuter iväg bollen, han springer och hämtar den, dribblar, passar och så passar jag tillbaka..
Otroligt roligt har vi och han har blivit mycket bättre på att koncentrera sig i andra aktiviteter sen vi började spela fotboll.

Bifogar en länk till en film där vi spelar! Enjoy ;)

http://video.google.com/videoplay?docid=879663283238639626

Sv: TIPS: Spela fotboll med din häst!

Vad härligt det såg ut. Jag vill också spela fotboll med min häst. Boll har jag redan. Måste bara göra det i en platt hage. Jag ska försöka i sommar.
Ha det bra.:rofl:

Fast han varken dribblar eller passar bollen till dig.
Han hämtar den inte heller till dig så att säga att ni spelar fotboll tycker jag är lite fel.

Däremot verkar han ha roligt med bollen, och han var väldigt fin!
Mina hästar har också boll att leka med och det tycker iaf denna lilla är kul, och en av de stora. Ställer jag mig ett par meter i rät riktning framför så finns väl möjligheten att hästen "passar" bollen till mig också..

Vilken underbar film! :D Ni verkar ha en bra "kontakt", skulle vara roligt om du la upp en nyare film också :)

Vilken härlig film! jag har spelat lite fotboll fast med en liten boll men det såg roligare ut med en stor ;)

Fast han varken dribblar eller passar bollen till dig.
Han hämtar den inte heller till dig så att säga att ni spelar fotboll tycker jag är lite fel.

Däremot verkar han ha roligt med bollen, och han var väldigt fin!
Mina hästar har också boll att leka med och det tycker iaf denna lilla är kul, och en av de stora. Ställer jag mig ett par meter i rät riktning framför så finns väl möjligheten att hästen "passar" bollen till mig också..

Jag tycker att han både passar och dribblar! :) Sen är som sagt filmen fotad i januari när vi precis börjat.

Vilken underbar film! :D Ni verkar ha en bra "kontakt", skulle vara roligt om du la upp en nyare film också :)

Jag tror jag har något nyare filmklipp med. Ska se om jag hittar det :)

Fast det gör han inte.
Han bara leker med bollen åt ett visst håll, sen ställer du dig åt det hållet.

Men han verkar onekligen ha roligt.

Det verkar som om du har lite svårt att glädjas åt andra?

Jag tycker lill ponnyn ser ut att ha koll på läget, syns att han är mycket uppmärksam på TS och ser ut att hålla ett öga på henne under hela "träningen" :D Vilket vad jag förstår var vad det hela gck ut på?

Åh vad roligt han verkar ha med bollen!

Måste dock berätta en sedelärande historia ang. hästar och fotboll. En bekants pappa lärde deras unghäst att spela fotboll, d.v.s. slänga fram benet och sparka bollen. De hade väldigt roligt tills hästen missade bollen och sparkade av pappans skenben....:eek:

något annat som är himla roligt om man är några stycken är att dela upp sig i två lag och spela fotboll till häst (med en sån stor boll som du har). kanske inte passar så bra för er om du inte rider på shettisen, men iaf... är lite olika hur snabbt hästarna fattar vad det går ut på - om man vill göra det lite lättare kan man använda en stick och köra polovarianten. man får ta det lite lugnt bara så att man inte rider in i varandra etc.

tihi visst e han! :) ovanlig modell för att va shettis enligt mej , kanske man inte ser på filmen dock :P fast jag har sålt han, dom hämtar han i helgen nu,:cry: men en sån ponny glömmer man inte :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka