Pearlow

Trådstartare
Jag vill tävla fälttävlan men jag har 2 problem:

1. Jag kommer ALDRIG komma ihåg ett dressyrprogram :crazy: nån som har nåt tips ?

2. Det finns typ inga tävlingar här uppe i norr (bor i skellefteå) :cry: vet du nån ? TIPSA!

Och sen skulle jag vilja ha lite tips för vi tänkte annordna en terräng hoppning i sommar så har du tips på hinder SKRIV :idea:

Sv: Tips ? =S

hindertyper finns i denna tråd http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=590500

och ang dressyrrogrammen.. dela av drssyrprogrammen i 3 eller 4 delar, träna in varje del för sig tills var och en sitter, då kan du sedan köra del för del utan att blanda ihop dem.. tänk på olika musikstycken(låtar) när du rider, så minns du varje del lättare.. :)

Hittade mkt tips på hinder ska kanske bygga nåt med stockar idag nåt litet eftersom dom har kapat ner 2 stora träd brevid stallet kan ju kanske få låna nåra stockar där :) dom inte inte så långa kanske 1,5m men det får väl duga ändå min ponny älskar att hoppa så :love: det går nog bra men alltså vet du om det finns nån fälttävlandsklubb eller nåt sånt här uppe i norr ? (bor i skellefteå) :crazy:

näe, någon fälttävlansklubb har jag inte koll på..

men du, det kan vara väldigt svårt att gräva ner t.ex palissad och barra nu.. det du kan göra är stockhögar (3 stockar bara) och kanske bankar.. eller ja en låg bank kanske.. 1,5x1,5 m är lagomt för att hoppa upp, "banka" och ner på andra sidan.. ("banka" är när hästen tar ett steg uppepå en bred mur eller en smal bank)

Joo.. Banker det vet ja vad det är.. Det har jag hoppat i hoppningen tävlat upp till LB med min polle men nu har jag en ny häst som jag tänkte börja träna lite fälttävlan med han är arab och lite "fjantig" när det gäller hinder men det går bättre på naturhinder men tror du det skulle kunna funka med en arab ser mest halvblod på fälttävlans tävlingar men jag vill OCKSÅ :)

araber har bra uthållighet och har starka ben, så det bör inte vara någon fara.. tror att det mest ligger som rykten att "araber är så bräckliga" fastän det snarare är tvärtom.. de klarar av både heta somrar och kalla vintrar helt perfekt..

Joo uthålligheten är ju perfekt kan rida flera kilometer i galopp med min utan att han blir det minsta trött fast han inte har så värst bra kondis :angel: så orkar han mkt :) .. Håller på att jobba upp den :D

ja, polaren ponny är likadan, kan trava 3 kilometer i sträck utan att hon blir anfådd ens.. men då går hon på nån sorts sparlåga och arbetar inte riktigt utan bara flänger på.. om man arbetar henne brukar man kunna trava 1-1½ km innan hon blir "lika trött" så att säga..

Jo sitter man och "jobbar" med min arab "musse" så blir han trött mkt fortare..

Pearlow skrev:
Jag vill tävla fälttävlan men jag har 2 problem:

1. Jag kommer ALDRIG komma ihåg ett dressyrprogram :crazy: nån som har nåt tips ?

Har en finfin lösning på detta.....:D

Hade satt upp lappar i källaren med alla bokstäver, sen sprang jag själv......:o
Travade glatt runt, gjorde halt osv...:o

Kan tillägga att sambon trodde jag var galen, och trött sa:
Men F**...... vill du ha en käpphäst också??

Kanelbulle skrev:
Har en finfin lösning på detta.....:D

Hade satt upp lappar i källaren med alla bokstäver, sen sprang jag själv......:o
Travade glatt runt, gjorde halt osv...:o

Kan tillägga att sambon trodde jag var galen, och trött sa:
Men F**...... vill du ha en käpphäst också??

Wow :idea: smart det måste man ju testa :)

Sundsvalls fältrittklubb är väl kanske den närmaste för dig?
Annars är det bara att palla dig ned hit till Bollnäs! ;)

Sundsvalls Fältrittklubb är ingen fälttävlansklubb och har inget med fälttävlan att göra, de har inte ens något tävlande ekipage :cool:

De fins endel banor kring Östersund, har för mig att det finns typ 3 st :confused:
Men annars är ju Bollnäs närmast.

Mä jag har för mig att jag träffat folk från Sundsvall på tävlingar. Har nog virrat bort mig totalt nu :D

kan hända att björsbyn kommer ha nån kurs i allafall, I luleå =)

sarabacklund skrev:
Sundsvalls fältrittklubb är väl kanske den närmaste för dig?
Annars är det bara att palla dig ned hit till Bollnäs! ;)

Wow :) Där bor ju min pappa ska dit med min arab musse i sommar :banana:

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 273
Senast: Gunnar
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
1 124
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 262
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 165
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2
  • Rabies?