Tips & råd inför dräktighet/fölning

surprice1985

Trådstartare
Nu när man går o längtar efter nästa sommar då vi förhoppningsvis ska få en liten fölunge så slukar man allt det går att komma över om dräktigheter och fölningar!
Tänkte att vi kunde köra igång en tråd med tips och råd inför stoets dräktighet och även inför fölning och den närmsta tiden efteråt!
Här finns ju många som får endel föl varje år som säkert sitter på massa kunskap som man kan dela med sig av :D

Så!
Hur sköter ni era ston under dräktigheten?
Avmaskningar? Vaccinationer?
Foder?
Råd när det börjar närma sig fölning?
Saker man bör ha hemma?
Hur sköter ni det nyfödda fölet?
Ger ni första mjölken ur flaska?
När släpper ni ut sto o föl första gången?
Vad har ni för staket i hagen?

Ja det finns säkert en himla massa mer att skriva om!

Sv: Tips & råd inför dräktighet/fölning

Du hittar svar på alla dina frågor om du använder sökfunktionen!

Görel - moderator

Tänkte bara att det kunde vara skönt att ha allt samlat på samma ställe :)

mitt tips är at läsa igenom års-trådarna om de dräktiga stona - där får du svar på de frågor du har och lite till :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 331
Hästhantering Nu skulle jag väldigt gärna vilja ha alla era tips på hur man ska förbereda sig inför nyårsafton, plus lite specifika tips på hur jag...
Svar
2
· Visningar
642
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 825
Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
5 328
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar