Tips på var man hittar tröja med hästmotiv

wippi

Trådstartare
Jag var helt övertygad om att det skulle bli enkelt att köpa en tröja med "hästinpirerat motiv" till en av julklapparna snabbt skulle vara avklarat. Det visade sig att jag hade fel.
Min plan var en stickad tröja med hästmotiv, tänk lite "isländskt mönster". Vill man sticka själv, så verkar det finnas mönster i överflöd. Men tröjor, med hästmotiv var lättare sagt än gjort. Har något något tips på vart man kan finna detta? eller har några andra idéer, så tar jag tacksamt emot det.
Har någon av er som är mer hemma i barnklädesdjungeln några tips till en som inte brukar leta kläder till målgruppen...(strl. 92 är vad jag är ute efter... och inte helrosa)

Tack!
Linnea

Jag var helt övertygad om att det skulle bli enkelt att köpa en tröja med "hästinpirerat motiv" till en av julklapparna snabbt skulle vara avklarat. Det visade sig att jag hade fel.
Min plan var en stickad tröja med hästmotiv, tänk lite "isländskt mönster". Vill man sticka själv, så verkar det finnas mönster i överflöd. Men tröjor, med hästmotiv var lättare sagt än gjort. Har något något tips på vart man kan finna detta? eller har några andra idéer, så tar jag tacksamt emot det.
Har någon av er som är mer hemma i barnklädesdjungeln några tips till en som inte brukar leta kläder till målgruppen...(strl. 92 är vad jag är ute efter... och inte helrosa)

Tack!
Linnea

Kameleont design har två tröjor med hästmotiv, visserligen fototryck och lite dyrare. En med vit bakgrund och en med hästar som springer i vatten. tror dock bara att de finns på webben, men man kan ju alltid fråga om de hinner skicka innan jul.

Kappahl har några stycken på sin hemsida också.

Senast ändrad:
Märket Molo har en sweatshirt med hästtryck som jag varit sugen på. Finns från storlek 92. Säljs bland annat på Sportamore. Modellen heter Regine.

Det beror ju på tänkt prisklass.

Om du googlar "stickad islandströja" kommer bl.a. Ankis design upp. WebShop med inrikting islandshäst har ofta också.

Granngården kan ha. Men behöver du en så pass liten storlek kan det ändå köra ihop sig, tror minsta storleken är 110.

Tack!
Linnea
Lite kul när jag läser detta sitter jag i min stickade brun/vita hästtröja med islandshästar på, köpte den på Hööks för många herrans år sedan, vet inte om de säljer något liknade, men kika runt i alla hästbutiker och även på nätet?

Tack för svar och tips. En tröja som den @RedHyuuga var klädd i häromdagen var precis vad jag hoppades finna.

Har tittat på tipsen och de var inte riktigt vad jag tänkt mig... nåja en gunghäst blir ju nästan lika bra.

Såg collegetröjor med hästtryck på KappAhl förra helgen, vita med skimlar på, men tyvärr inga stickade...

Tack för svar och tips. En tröja som den @RedHyuuga var klädd i häromdagen var precis vad jag hoppades finna.

Har tittat på tipsen och de var inte riktigt vad jag tänkt mig... nåja en gunghäst blir ju nästan lika bra.
Synd bara att det är x antal år sedan jag köpte den, vet inte ens om den går att få tag på. Har du provat att googla?

Ja, tycker jag googlat alla möjliga ord och kombinationen av dem. Men tyvärr utan större framgång.

Tack!
Linnea
Molo

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka