Tips på val av hingst!

LouiseN

Trådstartare
Jag ska betäcka mitt 6 åriga sto, 164 cm. Hon är efter No Limit-Zuidhorn. No Limit är väl känd för att ge väldigt försiktiga hästar, jag vet iaf att han själv var "för" försiktig. Mitt sto är väldigt försiktigt men hon är modig också. Hon har inget jätte scope så det vore ju bra att ta en hingst med mycket scope. Hon är lite av en bitch men inte överdrivet mycket.

Jag vill betäcka med någon riktigt BRA hingst som har gett mycket bra innan. Jag har tänkt lite på Clinton, Diamant de semilly och sen även på Heartbreaker det är väl honom jag är mest sugen på MEN jag tror att det finns risk att fölet blir litet? Vad tror ni? Hon är ju bara 164... Sedan Clinton, jag älskar Clinton hehe och jag VET;) att han ger skarpa avkommor och det är väl det jag är rädd för isf att avkomman blir för bitchig/skarp, men den lär ju bli j*vligt försiktig:p Diamant vet jag inte så mkt om, kanske någon här som vet nåt om honom?

Kom gärna med fler hingst tips:laugh:

wilma001.jpg

IMGA0830.jpg

IMGA0808.jpg

IMGA0809.jpg

SigaliRr117.jpg

Sv: Tips på val av hingst!

Jag skulle kika på "Haydn xx" om jag var du. Vet iaf en mkt bra avkomma efter honom. Hans sperma finns/fanns på Askö stuteri förut men jag vet ej om dom har det fortfarande.
Samma sto vart betäckt tre ggr, de första o sista fölet var mkt skarpa men mittenfölet är efter Haydn o hon vart väldigt mild men med gångarter utöver det vanliga. Hoppar även väldigt bra. Kanske kan vara nått.

Hon vart mkt även MKT vacker både färg o exteriört. Avblekbar skimmel.

contendro 1, cardento, carland
:idea::love:

Alla tre är fantastiskt fina hingstar, Contendro I och Cardento har ju verkligen bevisat sin fina förärvning! Carlands avkommor är ju lite för unga för att man skall dra några slutsatser hur han nedärver sig, han är mkt fin själv!

Jag hade tagit en prestationshingst med egna meriter och med en attraktiv stam om du vill sälja om 5år. Hearbreaker är fin, lämnar skarpt och litet... Titta på hans som HeartBeat istället e. Heartbreaker-Ramiro-Periclesxx

Haydn xx-Nej, han är för intetsägande på marknaden om du sedan vill sälja.

Jag älskar Heatbeat så om du är intresserad av Heartbreaker tycker jag absolut du ska titta in honom. En riktigt fin hingst och så är han rätt stor själv.

Annars tycker jag Aerline, Elmshorn, Cardento och hingstar som har vissat vad de går för i sporten och har många fina avkommor upp till svår hoppning

Tack för alla tips! Jag måste säga att det är sååå svårt att välja:o

Men cassini I är ju intressant. Men jag hittar inget om vad han lämnar? Vad är typsikt för hans avkommor?

Sen tänkte jag även på Sandro Boy, när jag såg honom på Skandinavium idag hehe.. men vet inte..

Jag ska ju betäcka Sigali också (e.Kigali ue.Larome) Hon har gåt 145-150 hoppningar och har allt man kan önska, hjärta, mod, försiktighet, vilja ja allt. Men jag skulle gärna önska lite bättre frambensteknik. Hon är inte stoig av sig utan väldigt bra i huvudet, men hon har blod i sig. Till henne tänkte jag först Heartbreaker, men är det så eller är det bara jag som har fåt för mig att hans avkommor inte har så jättebra frambensteknink? Annars tänkte jag Clinton till henne.. Några synpunkter eller andra förslag?:p

haha såg nu att ni hade skrivit Contendro I, inte cassini I, men jaja Cassini I verkar iaf intressant, tycker inte ni? Men ska genast kolla upp Contendro!

Senast ändrad:

Får man fråga avrför du ska betäcka dem? Du ska inte sattsa på championaten med 6-åringen i år?

Sandra Boy står bara på FAI om man inte åker till hans hemstation. Kan ju vara värt att ta med i beräkningen!

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 783
Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 270
Senast: MaRomer
·
Avel Man hör ju ibland saker i stil med "den hingsten har så fruktansvärt mycket temperament" eller "den ger så väldigt skarpa avkommor" etc...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
10 091
Senast: Narcissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka