Tips på tunnare innetäcke till skitgris

Buck

Trådstartare
Är lite ute efter ett tunnare innetäcke till foderhästen då hon är den värsta skitgrisen jag mött :p, att sova med huvudet i en bajshög är liksom inget ovanligt för henne :rofl:.
Men då jag inte har jätte mycket lust att byta ut alla innetäcken mot motsvarande med helhals så tänkte jag att ett svetttäcke med lång hals kan räcka och att man kan ha det under ngt tjockare vid behov.

Ngn som har Tips?

Är lite ute efter ett tunnare innetäcke till foderhästen då hon är den värsta skitgrisen jag mött :p, att sova med huvudet i en bajshög är liksom inget ovanligt för henne :rofl:.
Men då jag inte har jätte mycket lust att byta ut alla innetäcken mot motsvarande med helhals så tänkte jag att ett svetttäcke med lång hals kan räcka och att man kan ha det under ngt tjockare vid behov.

Ngn som har Tips?
Finns ju pyjamastäcken/halsar i spandex.

Sök på "pyjamas häst" på Google så får du exakt det du letar efter. Och mer därtill som du troligen aldrig kommer leta efter också iofs.

• Gilla
Reactions: Ace
Finns ju pyjamastäcken/halsar i spandex.

Sök på "pyjamas häst" på Google så får du exakt det du letar efter. Och mer därtill som du troligen aldrig kommer leta efter också iofs.
Nja snuggy hoods behövs nog inte, tycker att de verkar vara lite för tighta för att ha dagligen också.
är mest att jag vill ha ngt som täcker halsen lite bättre så man inte behöver tvätta bort bajsfläckar fullt lika ofta ^_^.

Ingen som har Tips?
Ett vanligt fleece med hals var det första jag tänkte på men med tanke på att hästen idag hade en stor fläck över hela rumpan/magen där skiten hon legat i trängt igenom fleecetäcket så ska det nog vara lite mer bajsvatten tätt..

Hmm. Svårt med bajsfast men billigt... Bucas Celtic light (visseligen dyrt, men rejält yttermaterial. Finns med helhals). Annars något ofodrat, billigare regntäcke, kanske? Bucas freedom är ju rätt prisvärt. Tunt och lätt.

Jag gillar Rambo optimo 0 gr. Dessvärre är den ej med halv eller hel hals men det går att sätta på. Yttertyget är lite tuffare än fleece. Ganska sällan det går igenom fläckar på min skimmel i alla fall. Det sitter dessutom väldigt bra.

Jag har också Optimos ofodrade, tycker materialet är bra! :) Köpte det dock pga passformen.
Är det rambo optimo stable sheet ni pratar om då? (Finns ju så många :o)

Jag hade egentligen tänkt att ett grövre bomullstäcke med helhals borde duga men har dels inte hittat ngt och sen vet jag inte om det är tillräckligt bra.
Regntäcke har de i boxen redan nu för att torka dom och ja det håller borta skiten, men varierar gärna täcken när det är väder för det (tar flera dagar för att de ska torka av sig själva) så hästarna inte går runt i samma täcken 24/7,

Är det rambo optimo stable sheet ni pratar om då? (Finns ju så många :o)

Jag hade egentligen tänkt att ett grövre bomullstäcke med helhals borde duga men har dels inte hittat ngt och sen vet jag inte om det är tillräckligt bra.
Regntäcke har de i boxen redan nu för att torka dom och ja det håller borta skiten, men varierar gärna täcken när det är väder för det (tar flera dagar för att de ska torka av sig själva) så hästarna inte går runt i samma täcken 24/7,

Ja precis, brukar kosta runt tusenlappen men jag köpte mitt när en butik hade 20% på hela sortimentet. Det är slitstarkt och känns att det är ett kvalitetstäcke. Håller bra i tvätt med och fastnar inte en massa skit på :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka