tips på träning

Mirre

Trådstartare
(kan tänkas att den här ligger fel nu)
Nån som har tips på vad jag kan göra för att sysselsätta min häst?
Kan säkert rida honom lite lugnt men vill inte göra det innan spänningen och stelheten i nacken har släppt. Han behandlas med massage nu. Så vill ha tips på vad vi kan göra i stället.
Nåt som vi kan variera med. just nu går vi promenader och lite longering (inte mycket alls) och knallar över hinderbanor i hagen :D
Men sen då? nåt tips på hinderbana?
Har tillgång till koner, bommar, en stor pressening, vattendunkar (används nu som hinderstöd ;) ) och hinkar (anvs oxå som hinderstöd)
har slut på ideer. Tips någon? :confused: :)

Sv: tips på träning

Hallå?! Ingen som har nåt tips? vad gör ni med era hästar eg?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 992
Senast: Åsa A
·
Träning ...har min annars så snälla häst fått. Vi här nere i söder får ju inte nån bra vinter, utan det är väldigt av och på, lera och is, regn...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: Hipphopp
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 345
Senast: mackan
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 379
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar