Tips på täcken som är stora i bogen önskas..

LadyLusifer

Trådstartare
Hej.. har ett litet problem.. min häst är av den lite större modellen 177 över manken 155 i rygg längd.. har jätte svårt att hitta ute, regn och vinter, täcken till honom som inte är för trånga i bogen.. gärna med halv hals hals eller mölighet att fästa hals..
har provat bla shires lila vintertäcke med halvhals och TM superfit rain.. gillar både täckena extremt och båda sitter väldigt bra,,, föutom i bogen där båda är på tok för trånga..

så fram med tips på stoooor bogade täcken :) :D :bump: :bow:

Sv: Tips på täcken som är stora i bogen önskas..

Det var ett helt suveränt tips tack så väldigt mycket :) :bump: :bow:

De här ett kanon bra täcke!
En häst i mitt förra stall hade ett sånt här, de va oerhört luftigt i bogen!

Just Shires och Thermomaster är de två täckena tillsammans med Everest som är absolut trångast i bogarna av alla täcken jag genom åren provat.
Vissa modeller av Svea är rymliga (men tyvärr är vissa modeller trånga så där måste man prova). De absolut bästa täcken vad gäller rymd i bogen jag haft är BR Jos Lansink collection. Helt suveräna flyttar sig inte en millimeter bakåt på hela dagen utan sitter lika luftigt och bra när man tar in hästen som när man släpper ut dem. Kan varmt rekomendera dessa (obs skall vara med bogveck gamla modeller finns utan och de har jag ingen erfarenhet av) Sök på nätet och köp dem från tyskland är mitt råd, ganska dyra men värda varenda krona. Köpte 2 st regntäcken i fjor till de grova kolosserna jag har som inte ett enda täcke jag hittat suttit riktigt bra i bogen på och har använt dessa hela året (tog en storlek större än normalt och slängde ett tjockt termotäcke under i vintras) inte en skråma någonstans, inte en droppe regn (eller snö) som läckt igenom och ligger som sagt alltid kvar där man lade det från början.

ja shires sitter inte sperciellt bra på honom.. han är inte super grov på något vis.. bara av lite större /högre modell... ska absolut kolla upp de tyska täckena också.. och Rambo
härligt när folk vet sånnt jag inte vet :D :bow: :banana:

här är bild på odjuret :love: :D

Rammifrnsidanhosyvonne.jpg

rami1.jpg

Senast ändrad:

Va fin han e !
Påminner om min pålle faktisst, fast han har stjärn ist för bläs.

Va ere för stam?

Meganajz häst du har.. :love:

Svara på båda samtidigt..

Tack så mycket, jag gillar honom också :D :o :love:
på första bilden ser han ut att ha jätte stort huvud men det har han verkligen inte..

Han är e: Michellino ee: Michelangelo ue:Rambo (den holländska)
Danskt varmblod är han fast det mesta av stammen är tysk/holländsk.

Hans farfar är far till Just Mickey i svenska eliten.. de har lite samma stuk fast min e maffigare nu.. bilderna är tagna förra sommaren.. han ser ut som Don charly nu tycker jag :love:

Han är ju lite stor ,, därför jag har så himla svårt att hitta täcken som sitter.. sitt fleece täcke med hals så spända han bara bogen och halsen lite så flög spännena.. sånna som sitter under hakan på hjälmar... men men

Liknande trådar

Utrustning Börjar tröttna på täcken då de aldrig sitter "som de ska" på hästen. Han är smal över hals och bog, 135cm i rygg med en hög manke. Äldre...
Svar
10
· Visningar
1 360
Utrustning Täckessäsongen är här och jag skulle behöva uppdatera min hästs täckesgarderob. Problemet är att jag ännu inte hittat rätt modell på...
Svar
9
· Visningar
1 221
Senast: lytesout95
·
Utrustning Äntligen har jag hittat 300 gr täcke med hals som inte är tråkigt marinblå, svart eller rutigt :up: Det ena är shires typhoon combo...
Svar
1
· Visningar
1 031
Senast: maoulina
·
Utrustning Jag har alltid haft hästar med lite bredare hals och bog vilket gör att trots att min nya stjärna har samma storlek som änglahästen han...
Svar
15
· Visningar
2 042
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar