Tips på svarta ridskor med snörning?

Eos

Trådstartare
Jag letar efter ett par svarta ridskor. Eftersom jag har en funktionsnedsättning som gör att jag har svårt att vinkla foten måste skorna ha snörning. Det fungerar inte om där är dragkedja att öppna dem med, även om där finns både snörning och dragkedja. Så jag letar helt enkelt efter ett par svarta ridskor som kan spännas åt med skosnören. Eftersom jag tänker att kombinera skorna med mina stövelskaft av läder, får modellen inte vara alltför grov. Tidigare har jag använt en skomodell av märket Cavallo, men den modell finns inte kvar i deras sortiment. Alla tips tas tacksamt emot!
 
Sv: Tips på svarta ridskor med snörning?

Nu har jag ingen aning om vilken prisklass du är ute efter men Ariat har skor med snörning
 
Sv: Tips på svarta ridskor med snörning?

Jag har ett par från Mountain Horse, Easy Rider heter dem. De finns både i brunt och svart. Tycker de är både snygga och sköna. Dock lite trånga att få i foten, men man kan ju snöra upp dem mer än vad jag brukar. Googla på dem så kommer de upp direkt. De fungera bra att ha till läder short caps också, även om det ju såklart blir trångare än med sånna utan snörning. Men de rekommenderar jag skarpt:) Jättesköna skor.
 
Sv: Tips på svarta ridskor med snörning?

Nu vet jag inte vad du har för budget men bla Hööks har 2 modeller med snörning, de har även en modell med dragkedja framåt mot tån så att man kan öppna upp ordentligt och få i en fot som man inte kan vinkla så bra.

Jag har den sko med dragkedja framåt och tycker den är kanon.
Jag är stelopererad i min högerfot och kan inte heller vinkla den och har svårt att få på mig andra skor men den kan man öppna så mkt och är smidig :)
 
Sv: Tips på svarta ridskor med snörning?

Jag har ett par från Mountain Horse, Easy Rider heter dem. De finns både i brunt och svart. Tycker de är både snygga och sköna.

Instämmer! Är inne på mitt andra par, och rider i dem sommar som vinter! Funkar som stallsko och ridsko.
Dem är inte så dyra heller (nu var det ju ett år sedan jag köpte mina...) och den hållbarheten för det priset är super!
 
Sv: Tips på svarta ridskor med snörning?

Har haft Easy Rider sen dom kom på 80-talet och var vita...
Men numera kan intemina reumatiska fötter ens titta på dom utan att få panik... Dom är för trånga både på bredden och höjden... Men det är mina fötter det...

Har dock en medryttare som tänkte hon skulle ha sina året runt... Gissa om hon fryser på vintern i dom... inte ens med raggsockor UTANPÅ skorna håller hon värmen trots att skorna köptes i höstas...
Så vi fick åka in och köpa ett par Dojan-skor åt henne och nu fryser hon inte längre om fötterna...

Dock har jag hittat ett märke som passar mina fötter, Toggi heter det.
Tror dom finns i svart också...
18654877.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är i köpartagen och tänkte lyxa till det såhär på vårkanten med ett par nya ridskor. Dom måste ge ett bra stöd vid ridning och även...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Evergreen
·
Utrustning Som rubriken lyder så skulle jag vilja ha tips på ridskor med dessa "krav": Det ska vara dragkedja fram måt tårna, EJ i hälen eller...
2
Svar
22
· Visningar
4 087
Senast: Elina8
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 795
Senast: Salinero
·
S
Utrustning Jag letar efter att par ridskor att ha när det ska fotas eller om man ska på kurs. Jag har ett par duktigt ingådda (heter det så?) redan...
Svar
19
· Visningar
1 378
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp