Tips på snygga remontträns

Hanna_90

Trådstartare
Söker efter ett träns med remontnosgrimma men hittar inte vad jag söker. Är ute efter ett svart med mässingsspännen och ett måste är ett nosgrimman är reglerbar på framsidan. Någon som har tips på sådana?

Vet att dyon har ett supersnyggt men tycker det är lite för dyrt då jag inte vet om ja kommer ha svart el brunt till min 4åring sen...

Sv: Tips på snygga remontträns

Jo jag har sätt de... Är dock inte alls förtjust i deras saker då kvalitén oftas är kass, vet att det bruna tappar färg dessutom...

Okays, Dyon är för dyrt och Hööks är för billigt ;) . Vilken prisklass letar du i?

Om du verkligen gillar Dyon, så är det annars ett träns som säkert går att sälja om du inte vill ha det kvar senare. Förutsatt att det hålls i fint skick, förstås. Om det du är "rädd" för, är att ett dyrt träns ska bli liggande i en låda senare.

Max ca 1200kr ungefär:) vill helst inte ha mönstersömmen heller... Jo dyons är riktigt snyggt men 2500kr känns lite väl dyrt

Max ca 1200kr ungefär:) vill helst inte ha mönstersömmen heller... Jo dyons är riktigt snyggt men 2500kr känns lite väl dyrt

Jag tror att Treadstone har haft ett sådant, men vet inte om det finns kvar. Annars kan jag ändå rekommendera Hööks variant. Bara du åker till butiken och klämmer och känner så du får ett fint exemplar. En vän har det bruna och det har inte tappat färg och är väldigt fint!

Jag har ett sånt Hööksträns, använt ett år och lädret verkar vara av bra kvalitet, mkt nöjd med det, jag har ett i cobstorlek och det verkar som det tränsets storlek är större än andra ( köpte ett Hööks Hunter till samma häst och det var nästan för litet).

*knapplån*

Jag har också ett sådant träns, inköpt för någon månad sedan dock. Jag tycker att det verkar prisvärt, bättre i kvaliteten och mjukare än andra träns från Hööks som jag har. :)

Klämde på ett sådant träns idag på Hööks och det verkar väldigt mjukt och fint. MEEEEN jag vill ha med silver spännen :cry:

KL

Jag har ett sådant svart i cobsize och det är också väldigt stort har det inspänt på sista hålen på min som har full i vanliga fall. Men det är väldigt mjuk i lädret, nästan lite väl mjukt.. Har haft mitt i ett år och är väldigt nöjd!

Jag också köpt det här remonttränset till min häst. Han har vanligtvis x-full men full funkar jättebra. Så det är stort i storleken!!! Jag vill gärna ha mässingspännen och reglerbar nosgrimma på framsidan så jag är väldigt nöjd med mitt träns. Tycker precis som övriga att läder är väldigt mjukt och trevligt:)

Mvh anaby

kl

Har ett remont från Tredstone ,dock inte justerbart i nosgrimman,och mönstersöm iofs som du säger at du inte vill ha så noll rätt än så länge ,man fantastisk kvalite! Och väldigt snygga spännen,har inte upplevt at jag har saknat justeringsmöjligheten på nosgrimman,men min häst är iofs lång och smal i huvudet (han har full i tränset typ 2 hål kvar)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 086
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 227
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka