Tips på snygga och funktionella fönstergaller

P

Piggelin

Har ni tips på fina fönstergaller? Beskrivningar? Gärna bilder! I förra stallet hade jag en enkel modell med vitmålade armeringsjärn. Nu funderar jag på något i engelskt grönt men vet inte riktigt hur vi ska göra dem.

Qvesarums sida har jag varit in på tidigare i annat syfte, men jag tror inte att de har fönstergaller. Krubborna är ju jättefina! :p
Tack ändå för tipset! :bow:

jag skulle vilja ha öppningsbara fönster, typ som engelska boxar, utåt. Kanske med sånt där galler som bara är öppet i mitten för hästen (som en trekant nästan).

När vi skulle ha nya galler vände vi oss till gymnasieskolans verkstadsprogram, de svetsade galler till oss som en del i sin utbildning till en rimlig kostnad. Vi lämnade egen ritning precis hur vi ville ha det och fick dem skräddarsydda!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 341
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 216
Senast: CaisaCax
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 751
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
372
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama