Tips på snygg hjälm?

M

Miss_Hanna

Hej alla!
Ja, som rubriken lyder vill jag ha tips på snygga och bra hjälmar?
Då jag är på jakt efter ny tävlingshjälm till dressyr. Har just nu en Charles Owen, men skulle nu vilja ha något annat! :)

Sv: Tips på snygg hjälm?

Uvex finns ju och fler har börjat ha dem i dressyr. Skulle jag skaffa en ny och haft lite pengar över hade jag lätt satsat på en samshield :)

Jag kan rekommendera Top Guard Royal från Three Horses - enligt mig riktigt snygg och mycket lätt och bekväm. Sen är ju frågan om den är tillräckligt "dressyrig" för din smak, men skön är den! :)

Rekommenderar Lamicell Master även i denna tråden :angel: lättvikts med bra ventilation och ställbar utan cykelhjälmslooken.
För en mer klassisk look kanske MIPSen passar bättre, dock vet jag inte hur den är i ventilationen.

Senast ändrad:

Jag måste ju säga att jag är kär i John Whitakers hjälm. Jag tycker den passar bra till dressyr, den är stilren och elegant. Varianten med swarovskistenar gör hjälmen än mer elegant.

Har haft en Champion Showring tidigare, tyckte väldigt mycket om den. Dessutom är den enkel, skön och snygg.
Annars så kan jag rekommendera Horkas sammetshjälm, lånade en i stallet när jag glömde min hjälm hemma. Även dessa är enkla, sköna, snygga och lämpade till dressyr.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
634
Utrustning Som frågan lyder så tycker jag det är svårt att hitta en solskärms hjälm till just ett smalt och avlångt ansikte, jag syftar inte på...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: MiniLi
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar