Tips på snygg & BRA brösta? (Ej förbygel)

Vogue

Trådstartare
Ja, finns det ens några längre? Hittar bara en massa förbyglar men det hoppar jag med, när jag rider ut vill jag kunna ha en graman på och det går inte tillsammans med en förbygel.

Men eftersom att man klättrar en del och rider en del ojämt så vill jag ändå ha en brösta så att sadeln ej glider bakåt vid brantare klättring eller om man galopperar på i backe o hästen bockar tex.

Givetvis vill jag ej ha en hämmande bröst och betalar gärna en hel del för att få något som är så ergonomiskt & bekvämt som möjligt!

Finns det att få tag i en svart med spännen i mässing är det ett +!

Sv: Tips på snygg & BRA brösta? (Ej förbygel)

Förlåt, men varför kan du inte ha graman om du har en förbygel? Och varför ska du ha en graman på när du ska ut och klättra?

Jag har en brösta från JW, enkel och mkt trevligt utförande. Jag har den i svart med mässingsspännen. Är helt enkelt en resår gjord med en läderplatta mitt på bogen. Funkar bra att ha ihop med martingal, så det funkar säkert bra med graman också. Kostade gå 600 tror jag.

en förbygel utan martingal fungerar väll? eller sätter du gramanen under magen på hästen så alla spännerna inte får plats? en rak brösta med rem över nacken som bara fästs i sadeln har t ex antares, dyon och dom märkena, annars verkar det som att förbyglar i form av Y är populärast nu.

Jag hade också ett sjå att hitta en vanlig hederlig brösta. Men min ridsportbutik beställde en åt mig när jag äntligen lyckades få dom att förstå att jag inte ville ha en förbygel.

Den er en enkel rem i läder som fästs i sadelgjorden på båda sidor med en rem över manken. Sen tog jag en sadelgjordstunnel i fårskinn och klippte två små hål i så mankremmen kunde träs i.

Billigt och effektivt.

Ja fäster mellan frambenen! :) Och för att vara lite näsvis så knäpper man inte över nacken, utan för manken, annnars skulle det se väldigt märkligt ut! ;)

Dyon som alltid är mitt förstaval och som jag har på i stort sett allt annat läder har ingen sådan här, endast förbygel och det hoppar jag bara med! :)

Hittade en ursnygg från HL Equipment så nu skall jag bara hitta någon som kan beställa hem den åt mig! :love:

Senast ändrad:

Jag har en brösta från JW, enkel och mkt trevligt utförande. Jag har den i svart med mässingsspännen. Är helt enkelt en resår gjord med en läderplatta mitt på bogen. Funkar bra att ha ihop med martingal, så det funkar säkert bra med graman också. Kostade gå 600 tror jag.

Tittade på den men ville ha en helt i läder, ej resår pga att det kan bränna hästen när den dras ut och ruggas mot pälsen! :)

Det går alldeles utmärkt att ha förbygel och brösta, varför skulle det inte funka?

Förlåt, men varför kan du inte ha graman om du har en förbygel? Och varför ska du ha en graman på när du ska ut och klättra?

För att jag fäster gramanen mellan frambenen.

Menade inte endast klättring, menade mer en uteritt i sin helhet! ;)

ja och?
Jag hade gramanen och förbygeln mellan frambenen och det gick utmärkt.

Vad menar du nu?

JAG pratar om att graman + förbygel = Nej när man fäster gramanen mellan frambenen.

* Det blir klumpigt och ser dumt ut, jag vill ha ett rent intryck.

ja, jag fäste förbygeln i mitten och gramen på varsinn sida om förbygeln, fungerar utmärkt.

Ja jag har inte sagt något om hur du gör, du gör som du vill kära du! ;)

Men JAG startade tråden för att JAG anser att det blir klumpigt och fult och därför vill JAG ha en brösta och INTE en förbygel när JAG rider ut .

Och nu har jag dessutom hittat precis en sån jag söker i exakt rätt färger, toppen va! :D

:rofl:

Fortfarande, FÖR MIG går det INTE!

Jisses, mens på gång eller? :cautious:

Jo, men den är ju givetvis en klockren kopia på den jag tänker köpa! ;)

Kolla på firmor som säljer poloutrustning, finns fräcka bröstor i läder eller bomull.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 815
Senast: QueenLilith
·
Hoppning Jag smiter in här från dressyr... Jag rider ut rätt ofta (i dressyrsadel)men har märkt att sadeln har en tendens att kasa lite bakåt vid...
Svar
1
· Visningar
1 539
R
Träning Hej alla glada där ute, glad påsk till att börja med :-) Jag har just blivit fodervärd åt en häst, en äldre herre på 18 år, halvblod... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 060
Senast: Lager
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 514
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka