Tips på skrittäcke

R

rare

Har ni tips på nåt märke som gör bra skrittäcken som passar dressyrsadlar?
Jag har några olika alla i stl full/xtra full, passar perfekt till hoppsadeln, men dressyrsadeln får lixom inte plats i "hålet"...

Sv: Tips på skrittäcke

Jag har ett från hööks och ett från horze. Båda funkar utmärkt. :)

Det finns flera som funkar, jag har bla Mias men även hööks. Det som är lite litet är bucas, tycker jag.

Men sen beror det förstås på hur stor/lång sadeln är.

Jag har från Mias, Horseware och Exklusiv. Jag är nöjd med alla, men de fyller olika funktion. Mias täckena är i ull och används jämt, förutom när det regnar, då kommer HW täcket fram, om det är riktigt kallt och snöar eller så, då används Exklusiv täcket (teddyfodrat med bävernylon).

Det som är underbart med Mias är att de (liksom Exklusiv) går att få i vilka färger man vill och ulltäcken är ju bara supersnyggt.

Jag måste ha en himla stor sadel då^^ För mina från Hööks går verkligen inte, går inte att knäppa där fram:/ Min sadel är 17'5, men fårskinnspad. går att sätta över padden bakom sadeln, men fram blir det lite problem..

jag har flera från Mia´s.
De går att beställa i vilket utförande och i vilket mått du vill ha.

Jag måste ha en himla stor sadel då^^ För mina från Hööks går verkligen inte, går inte att knäppa där fram:/ Min sadel är 17'5, men fårskinnspad. går att sätta över padden bakom sadeln, men fram blir det lite problem..

Du kanske har en lång sadel det är faktiskt olika totallängd även om sätet är samma tum. Bommen på min är kort tex, jag har 17.5 men det var även den tidigare totallängden skilde dock flera cm på dem.:idea:

Vad konstigt. Min sadel är 17,5 och jag har också fårskinnspadd och det är väldigt gott om plats ändå. Skulle utan problem få plats med en 18.5 sadel. Men det kanske är olika beroende på vilken modell du har av skritttäcke från hööks. Jag har det gråa i fleece som de hade kampanj på för inte så länge sedan. Det med en rödvit svansfläta.

jag har ett äldre..i hm va heter det nu..ytan är mer "blank" och fleecefodrat..

Jag rekommenderar Mias, det enda jag haft som fungerar bra med min 17,5'-sadel. Upplever att de med "hårt" yttertyg, alltså vattentåliga osv är svårare att få att passa. Jag har också haft ett från Hööks, men det går inte alls, då kan jag inte knäppa fram.

Jag har Mias ylletäcke. Ursnyggt och bra på alla sätt och vis. Har en 18" sadel och man får allt stretcha lite med storlek L (motsvarar 145) men det gå att knäppa framme. Hade inte varit praktiskt med större för då hade hålet varit för stort för hoppsadeln.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 304
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har ett halvblod som passar perfekt i stl 145 HW Rambo Original med v-knäppning (Supreme fungerar också, i alla fall på äldre...
Svar
11
· Visningar
689
Senast: Lemeie
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
803
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
1 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka