Tips på sadel!

Domino_s

Trådstartare
Eftersom min sadel förmodligen gått och blivit för smal (andra för iår..:crazy:) så behöver jag nu tips på en ny sadel.

Nu har jag en Deuber & Partner (reiner?) strl 16 tum och 03.

Hästen är bred, stora bogar, väldigt platt rygg och liten manke. Tyvärr har hon en lite kort rygg så en jättesadel får inte plats, men jag behöver ändå 16" i strl annars får inte jag plats.

Jag hade innan en Simco Arabian (den blev snabbt för smal och för svängd, sen innan jag köpte D & P har jag testat Simco Draft (låg helskumt) och en Cirkle-Y 04 i bom, den var för vid enligt mej, mycket för vid och lättade typ 15 cm bak.

Bilderna är tagna igår. Tyvärr står hon lite snett med huvud/hals på alla men man ser ju hur platt hon är ialla fall. Hon har lätt svängd rygg och blir lite rakare i arbete.

Tyvärr ligger sadelbudgeten på max 6000,- då det är vad jag tror jag får av min nuvarande. Tyvärr tål plånboken inga utsvävningar då jag precis betalat veterinärräkningar för alldeles för mycket pengar...:crazy:

Mvh Domino_s

Sv: Tips på sadel!

En Double-C var det ju jag hade provat, inte en Circle-Y.
Ibland slår måndagströttheten hårt...:angel:

//Domino_s

Vacker häst, dock har jag inga tips det är så svårt i sadeldjungeln

[/URL]
0404315685.jpg

Jag har en continental equieflex XXL till min kille.

Han ser ut så här: Bred över bogen med platt rygg och liten manke.
http://i791.photobucket.com/albums/yy191/gutenviks/untitled.jpg

Tyvärr får du troligtvis ge mer än 6000, jag köpte min begagnad för 12000 kr men då fick jag med en reinsmanpad också.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 758
Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
1 132
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 560
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag letar efter en sadel till min unghäst, det är ett fullblod f. mars 2015 (exgaloppör utan karriär) som inte hunnit bygga några...
Svar
6
· Visningar
1 826
Senast: Debsie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama