Tips på riktigt snygga tallrikar! (gärna ett set svarta och ett set vita)

Fashionistan

Trådstartare
Jag älskar att ha middagar och att duka fint, brukar duka romantiskt med svart eller vitt porslin med något större underlägg under (i guld :d) och gärna röda eller rosa rosor på bordet tillsammans med brudslöja och vackra servetter! :love::love::love:

Jag har full koll på glas och bestick, det är redan utvalt.

Men tallrikar? Jag älskar lite ovanliga tallrikar tex ovala eller fyrkantiga som också har varit väldigt populärt.

Någon som har tips på snygga modeller/märken där jag kan hitta det jag söker? Mer än gärna både i svart och vitt men främst vitt, gärna tillhörande till dessert också.

(Och finns det så hade det varit kul med ungsformar och uppläggningsfat också!)

Senast ändrad:
Sv: Tips på riktigt snygga tallrikar! (gärna ett set svarta och ett set vita)

Såna tallrikar var populära på åttiotalet, vill minnas att vi hivade ett gäng såna till tippen för några år sen när vi röjde ur skåpen därhemma. Så mitt tips skulle vara att kolla på myrorna eller liknande, där kan det kanske finnas nån sån åttiotalsservis kvar?

Min första tanke är Iittala Teema; snygg och finns i både vitt och svart (och fler färger).

teema-black.jpg

5-2-iittala4.jpg

Jag skulle också tipsa om iittala, där kan man kombinera hur många snygga färger som helst! :love:

Vi fick 8 (är det tror jag) kantiga tallrikar förut. Svarta och i tre delar.
Tveksam var de kom ifrån dock, Ikea tror jag. Vi fick dem av min bror och hans tjej. :)

Mateus har fina tallrikar i olika modeller. Finns mycket fat och sånt till också.

Googlade en snabb bild bara;
mateus5.jpg

Jag älskar Höganäs tallrikar, de är enkla och klassiska men ändå känner man igen dem på den tydliga kanten:

tallrikar_miljobild.jpg

Finns visserligen inte i svart men väl en väldigt mörk gråfärg.

Är själv ruskigt sugen på att köpa mörkgrå tallrikar plus blå assietter :love:

KL

Lånar denna tåden och hoppas någon vet vart jag kan hitta tallrikar som liknar dessa?

På den sidan där jag hittade denna kunde man bara köpa minst 48 stycken, var en sida med restaurangporslin och så många hade jag väl inte tänkt mig riktigt:D

fiiintallrik.jpg

Skulle bli superglad också ifall nån vet vart man kan hitta tallrikar som ser ut typ såhär? (ritar en ful bild i paint, för jag har inte hittat några nånstans^^)

tallrikbar-b-koo.png

Tallriken e asså i vanlig storlek, fast den ser enorm ut på min bild^^ haha
Får väl komma mig för att gå till restaurangen där de hade såna tallrikar annars kanske =)

//r

Vill du ha tallrikar som andra bilden är det väl bara att köpa hundmatskålar. Eller har jag missuppfattat din bild helt? :D

Haha, ja hundmatskålar tror jag inte passar, tyvärr ^^ Haha, jag får öva mig innan jag visar upp fler paint-alster tror jag :p

//r

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka