Tips på ridbyxor med äkta skinn skoning

Sv: Tips på ridbyxor med äkta skinn skoning

Jag skulle inte rekommendera dem till någon som är van vid och tycker om Pikeur, men ibland är det ju roligt att experimentera. ;)

De billigaste är s.k. tights, alltså utan gylf och knappar. De går på 230 dollar ungefär. De riktiga ridbyxorna kostar över 250 dollar, oberoende av modell. Naturligtvis kan man hitta dem billigare om man googlar efter utförsäljning etc. Om din vän inte känner till den dagliga outletsidan Tack of the Day, rekommenderar jag dagliga besök klockan 12, New York tid. De har ofta Fits och andra ridbyxor till halva priset.

Om du är nyfiken på dessa ibland heltokiga amerikanska alternativ till "riktiga" ridbyxor, ta en titt på Kerrits Sit Tight-serie. Sommarmodellen är verkligen supertunn och man kan rida hur länge som helst utan att bli varm. Mina blev dock uppätna av ett husdjur så jag fick inte behålla dem så länge, men trots den jobbiga fotdelen (jag gillar verkligen inte resår eller dragsko runt foten), tyckte jag om dem. Skoningen är i någonslags supersyntet "Griptek" som inte alls känns som läder, men man satt fint och stilla ändå. Kostar under hundra dollar.

Bilder på Kerrits Sit Tight Lite, vilket är sommarmodellen. Finns även i tjockare material för vintern, men dem har jag inte provat.

Oj, det blev en hel roman om ridbyxor. Ursäkta trådkap! :o

vad bra! :bow: då kan jag berätta att tackoftheday (googla det!) har utförsäljning idag utav läderskodda ridbyxor från equiwear. gäller bara till måndag, dock!

Var in ok kikade, de såg ju helt okej ut. Synd bara att de inte fanns marinblå :(

Men med tanke på priset så överväger jag helt klart att beställa ett par bruna ändå :)

Men skulle du kunna hjälpa mig med storlekarna? Jag brukar ha 40/42 och vad motsvarar det i deras storlek?

Nu har jag tittat! :D

Om deras storlekar är likadana som alla andra amerikanska märken, skulle jag tro att du har 30 eller 32. Jag har storlek 28 i amerikanska ridbyxor, och 36 i billiga byxor från Hööks. 28orna är dock alltid något för stora, men 26orna alltför små. Det brukar vara ett hopp mellan 28 och 30, dock, så 30 är nog din storlek om du är mer 40 än 42.

Nu ser jag dock på hemsidan att de inte skickar saker internationellt, bara inom USA. Förlåt att jag lurades omedvetet. :(

Tackar :)

Det är lugnt, har halva släkten där borta så skickar till dem så får de ta med sig när de kommer hit hem :)

Liknande trådar

Utrustning I hästsporten, och överlag, ska man helt vara en smal, lång tjej när man ska leta kläder. Hemskt gärna i juniorstorlek! Men vi vet väl... 2
Svar
21
· Visningar
7 409
Senast: HannaZ
·
Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 373
Senast: fetange
·
Utrustning Ni som är överviktiga men korta, vad har ni för favoritridbyxor? Mina ridbyxor är utslitna typ, och jag fick pengar i födelsedagspresent...
Svar
9
· Visningar
1 258
Senast: lobell
·
H
Utrustning Hittade ett par skinnskodda ridbyxor från rooping, köpte dme och älskar dem. Tyvärr finns d ebara i en färg, skulle vela ha fler... 2
Svar
30
· Visningar
3 996
Senast: MoQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka