Ridbyxor (kort och bred..)

Lydia

Trådstartare
Ni som är överviktiga men korta, vad har ni för favoritridbyxor? Mina ridbyxor är utslitna typ, och jag fick pengar i födelsedagspresent till ett par nya ridbyxor.

I vanliga kläder har jag ca 46, men ridbyxor brukar ju vara små i storlekarna. Och så är jag så kort, så det blir så knöligt att vika upp ridbyxorna om det är skoning ända ner, etc.

Tips på "fina ridbyxor", både helskodda och knäskodda/oskodda, och gärna tips på jodhpursridbyxor som går att beställa i rätt längd? (eller såna som är korta i just en viss modell).

Sv: Ridbyxor (kort och bred..)

jag fick pengar i födelsedagspresent och julklapp så nu blir det nya ridbyxor. Ingen som har tips?

Börjes byxor i storlek 46 har jag kunnat ha även när jag var som störst (48 och ibland 50 i kläder).Sedan finns det en nätbutik med kläder för oss större,team banan eller något liknande heter den.
Dock är jag på väg ner ,vilket ökar utbudet rätt väsentligt.

Jo jag ska ta tag i vikten igen nu också. Gick ner 20 kg i början av året men har gått upp 5 av dem. Men vägde alltså ännu mer för ett år sen.

Ska på ridresa i april så vore trevligt om jag orkat gå ner några kilo tills dess, och ha fina ridbyxor :) Så ska köpa ett par ridbyxor nu (kanske billiga) och ett par "extra fina" då innan april.

Nu är jag väl inte riktigt i er storlek har oftast 40 ibland 42 om dem är små i storlekarna men är ändå av kort och rund modell och jag gillar Mounatin Horse ridbyxor framförallt en modell som jag bara för det nu inte minns vad de heter men dem är bara såååå mjuka sköna och strechiga så man kan gå upp å ned lite utan att det blir obekvämt i de byxorna :).. och även dem av märket Moorkens har inte jätte långa ben, annars har ju de lite dyrare märkena ofta modeller i kort samt longa ben :)

Ja är av samma model som du, kort och rund. Jag har ett par ridbyxor av märket back2back. Och ja bara älskar dom, är alldeles lagom långa dessutom :)

jag köpte ett par ridbyxor förra veckan, blev ett par back2back (jubileumsmodell för 500 kr!). Jag har inte hunnit använda dem nu (satt för första gången på 2,5 mån på min häst idag, men då blev det mysbyxor och backontrack-långkallingar ;) ).

Horze's egna märke är jättemjuka och sköna, om man vill ha ett par billiga till vardags. Kostar runt 300 och känns ungefär som ett par smala joggisar.

Jag har svårt för ridbyxor som har "stumt" i midjan, alltså ingen stretch alls.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 373
Senast: fetange
·
Utrustning Jag har ett par högt älskade Pikeur Lascara. Jag skulle kunna bo i dessa byxor, dock börjar de bli lite luggslitna och jag har insett...
Svar
7
· Visningar
1 323
Utrustning Hej kära Bukefalister! Jag är på jakt efter några par nya ridbyxor, men hittar inga som riktigt verkar passa mig :( Jag har en...
Svar
12
· Visningar
3 770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Tillbaka