Tips på resturanger i Göteborg

amalia

Trådstartare
Jag, min mamma och min dotter ska åka till Göteborg på söndag för min mamma ska in på Sahlgrenska för utredning om att ev få nya lungor. Jag och dottern på sex år kommer att få klara oss själva på dagarna när mamma är inne på undersökningar och jag behöver lite tips på resturanger som serverar bra och inte alltför dyr mat i närheten av hotell Panorama där vi ska bo.

Vill även ha tips på någon trevlig resturang som man "måste" äta på när man är i Göteborg, någon kväll ska vi väl lyxa till det lite :)

Dels borde det finnas gamla trådar om restauranger i Göteborg och dels beror ju väldigt mycket på vad ni gillar/inte gillar :)

Jag brukar tipsa om att kolla GPs recensioner i form av uteätarna och krubbkollen (olika prisklasser), som är en rätt bra översikt och för inspiration :)

Jag, min mamma och min dotter ska åka till Göteborg på söndag för min mamma ska in på Sahlgrenska för utredning om att ev få nya lungor. Jag och dottern på sex år kommer att få klara oss själva på dagarna när mamma är inne på undersökningar och jag behöver lite tips på resturanger som serverar bra och inte alltför dyr mat i närheten av hotell Panorama där vi ska bo.

Vill även ha tips på någon trevlig resturang som man "måste" äta på när man är i Göteborg, någon kväll ska vi väl lyxa till det lite :)

Kolla i min tråd jag skrev för ett par veckor sen! Var där förra veckan och testade Pinchos som ligger på gångavstånd från er. Man beställer flera smårätter för ca 35 kr st, väldigt kul och gott, finns nåt för alla.

Lite längre bort ligger Nonna som har jättegod pasta, italienskt. Bra pris och öppet även på måndagar :up:

Godast och trevligast av allt var Bistro Merlot som ligger några kvarter ifrån er. Ser inte mycket ut för världen men den godaste mat jag ätit på länge till ett mycket bra pris och fantastisk kille som jobbar där.

Dinner 22 på Södra Vägen är ett måste!! Ligger runt hörnet vid Korsvägen.
Min absoluta favorit i Göteborg! Trevlig personal och väldigt god mat! Inte billig men inte rysligt dyr heller även om det känns väldigt lyxigt där med hur man blir uppassad och hur maten är.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 398
Fritid Jag vet att det finns en hel del foodies och matintresserade här som håller till på andra sidan kusten. Jag och min sambo ska spendera...
2
Svar
20
· Visningar
1 741
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 455
Senast: ameo
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 532
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar