Tips på restaurang i Karlstad?

aprilmaj

Trådstartare
I början på nästa vecka kommer jag att vara i Karlstad. Är det någon som har tips på en bra restaurang i city? Äter det mesta egentligen men skulle vilja att det är mer än bara "vanlig" mat. Någon karlstadbo som kan rekommendera?

I början på nästa vecka kommer jag att vara i Karlstad. Är det någon som har tips på en bra restaurang i city? Äter det mesta egentligen men skulle vilja att det är mer än bara "vanlig" mat. Någon karlstadbo som kan rekommendera?
Tycker du ska gå på antingen 3 kök, tidigare fine dining restaurang som nyligen bytt koncept till mer vanlig restaurang. De har en inglasad uteservering som är fin med utsikt över gästhamnen. Kitchen and table är också bra men är ju en kedja som finns på flera ställen. Har ingen riktigt uteservering heller. Båda dessa ställen har bra service, någon som jag tycker många andra restauranger saknar i Karlstad.

Via Appia gillar jag, lite roligt att få grilla sin egen mat på lavasten och dessutom är både det grillade och buffén till mycket gott!
Själv är jag sugen på att äta tapas på Cava 42, som öppnade för ett tag sedan och nu fått upp sin uteservering. Har dock inte fått tummen ur än så jag kan inte säga varken bu eller bä, men det verkar trevligt. Ligger kanske fem-tio minuters promenad från centrum dock.

Liknande trådar

Kultur Är i Oslo pga av jobbet denna vecka och kommer stanna kvar över helgen då jag faktiskt aldrig har varit här innan (utöver...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 870
Senast: SiZo
·
Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
915
Senast: Mabuse
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka