Tips på presnt till aktiv nybliven pensionär

Bison

Trådstartare
Vi har världens bästa granne med fru. Han är nybliven pensionär och hon jobbar fortfarande. Han täller upp och vaktar huset när vi är borta, går ut med hundarna när det skiter sig och är allmännt super att ha att gör med.

Vi vill ju gärna visa vår uppskattning men börjar få ont om idéer, blommor och choklad börjar bli tjatigt ;)
Pengar är totalt omöjligt, sist gömde vi pengar i chokladasken när vi varit borta i nästan tio dagar han skött både hus och katter men det tog bara fem minuter så fick vi tillbaka dem :p
 
Sv: Tips på presnt till aktiv nybliven pensionär

Det jag kan komma på på rak arm är väl att det alltid är trevligt att bli bjuden på middag! Vet ju inte hur mycket ni umgås i övrigt, men att ställa sig och laga till en trevlig trerätters visar ju verkligen på uppskattning, och så får man förhoppningsvis en trevlig kväll på köpet själv ;)
 
Sv: Tips på presnt till aktiv nybliven pensionär

Köp en upplevelse och ge bort?

Då kan de ju ofta välja själva vad de vill göra :)
 
Sv: Tips på presnt till aktiv nybliven pensionär

Kan ett presentkort på en restaurang fungera så dem kan gå ut och ha trevligt ihop en kväll? Eventuellt kombinerat med biljetter till någon föreställning eller show eller liknande om ni vet att de skulle uppskatta nåt sånt och beroende på hur mycket ni vill lägga. Eller en upplevelse typ liveit eller liknande kort där de kan välja bland många olika saker? Om ni vet att de uppskattar god mat så finns det också en typ av presentkort man kan köpa där man går in och väljer ganska exklusiva råvaror på en sajt och får det hemkört. Googla lite så hittar du nog det för jag kommer inte ihåg vad det heter. Ifall ni vet att dom har nån gemensam hobby kanske något finare i relation till det kan vara kul, t.ex. en fin bok, om det är något som kräver material så kanske man kan köpa något exklusivt o.s.v.
 
Sv: Tips på presnt till aktiv nybliven pensionär

Vi umgås inte alla på det sättet, jag avskyr att ha folk hemma så det är nog inte så bra.

Jag vet inte alls vad de gillar att göra faktiskt. Min man är den som har mest kontakt med honom, jag är inte den sociala typen...

Upplevelse kanske kan vara något :-)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, jag har verkligen funderat mycket över detta, och jag kan verkligen inte förstå detta. Alltså, jag kan förstå det i ett större...
2
Svar
32
· Visningar
3 938
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp