Tips på övningar

S

silvershine

Jag skulle behöva lite tips på olika övningar där hästen får jobba mkt med ryggmusklerna.

Sv: Tips på övningar

Att göra många galoppfattningar är bra tror jag. Alltså, fatta, sen bryta av osv.
Sen att gå rätt ut i skogen över stock o sten är alltid bra för alla musklerna;)
Cavaletti och gymnastikhoppning är med bra.

Sv: Tips på övningar

Longera med inspänningstyglar, det får hästen att sänka nacken och lyfta ryggen lite.
Det är när hästen får jobba med ryggen den sätter muskler, använd även dig av travbommar under longeringen.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: Anna-KarinO
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Lejd
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 116
Senast: tuaphua
·
Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Mrs Chippy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama