Tips på övningar som får hästen att komma tillbaka efter hinder.

Sv: Tips på övningar som får hästen att komma tillbaka efter hinder.

Men du skall inte rida på , du skall ha en bättre och rundare galopp = hoppegalopp. Tänk dig humla i en påse

Alltså, jag tycker jag har så mycket tryck i galoppen jag kan ha... Det är egentligen inget problem, efter som hon väntar in hindret väldigt väl kan jag aktivera galoppen, sitter ju inte och bromsar och "fin galoperar". Men som du säger, dressyrryttare :angel:. Ska prova ännu mer nästa gång!

Förhoppningsvis kommer jag i gång med hoppträningarna snart!

Jag hade samma problem med min häst. Min hopptränare satte upp ett hinder srax innan väggen som vi hoppade över och sen fick jag styra in honom i väggen för att på så sätt tvinga honom att stanna... Det funkade ganska bra faktiskt, eftersom jag fick hjälp av väggen att stanna och slapp ha en dragkamp med honom.

Jag provade först, som många andra här föreslår, att lägga en volt efter hindret, men det fick honom snart att vänja sig vid att han skulle svänga av efter att han hoppat, och resultatet blev istället att jag fick svårt att få honom att gå rakt fram.

Du kan testa hur många övningar som helst. Det finns bara en lösning. Du måste få henne lydigare i markarbetet. Väldigt många hoppryttare har samma problem som du ser man på tävlingsbanan så du är i gott sällskap.

Nu är ju inte jag hoppryttare:angel:.

Självklart behöver markarbetet förbättras, men jag har svårt att tro att enbart det hjälper eftersom hon ändå kommit en liten bit på väg i dressyren och är väldigt välriden på marken.

Alltså, jag tycker jag har så mycket tryck i galoppen jag kan ha... Det är egentligen inget problem, efter som hon väntar in hindret väldigt väl kan jag aktivera galoppen, sitter ju inte och bromsar och "fin galoperar". Men som du säger, dressyrryttare :angel:. Ska prova ännu mer nästa gång!

Förhoppningsvis kommer jag i gång med hoppträningarna snart!

Du skall ha samma tryck som i ökad galopp bara det att galoppen skall inte gå framåt alltså sprången skall inte bli längre utan dom skall bli rundare och gå uppåt.

Det är precis så jag upplever galoppen. Men ibland bangar jag när hon blir för orolig med huvudet, då drar jag hellre ner på galoppen lite grann så hon är i balans och fokuserad.

Sist gick det riktigt bra, red en linje med studs och ett par galoppbommar både framför och bakom. Imorgon är det dags igen.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 997
Senast: zarmino
·
Träning Hej! Har en häst som blir väldigt het vid hoppning. Han brukar vara lugn i början av hopp-passen, men i något skede blir han alltid...
Svar
8
· Visningar
1 555
Senast: MimmiNO
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Dressyr Hej! Min nordsvenska travare är nästan helt omöjlig att sakta av när vi galopperar, jag menar allvar. De första stegen kan vara bärande...
Svar
14
· Visningar
2 522
Senast: Linja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama