Tips på övningar :D

P

ponny500

Är det någon som har några tips på övningar. jag har ingen aning om NH men vill gärna testa ;)

Sv: Tips på övningar :D

Jag tycker du ska läsa Dansa med Hästar för det är typ en av dom bästa NH-böcker jag har läst. Det finns en massa olika övningar i den och man lär sig verkligen att acceptera och respektera hästarna mkt mer. :D Väldigt rooligt. :)

Sv: Tips på övningar :D

ii-d-a skrev:
Jag tycker du ska läsa Dansa med Hästar för det är typ en av dom bästa NH-böcker jag har läst. Det finns en massa olika övningar i den och man lär sig verkligen att acceptera och respektera hästarna mkt mer. :D Väldigt rooligt. :)

visst, en bra bok, men om grundtanken saknas är den värdelös.
Jag försöker leka fram allt, bara umgås. Ta me mig plastpåsar/filtar i hagen och bevisar för hästen att det finns minsann inget att vara rädd för.
Jag tror det bästa är att bara umgås i hagen och se hur hästarna beter sig mot varandra, man vill ju ha ett språk som fungerar mellan dig och hästen, kommunikation är A och O.
Nu kan det ligga gigantiska presseningar och massa andra grejer som fladdrar när de blåser och dom bryr sig inte ett dugg så länge jag inte gör det.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 990
Senast: Gunnar
·
Ridning Hejsan! Jag ska hyra ponny från Skällsta ryttarcenter och undrar om ni har några tips på övningar jag kan göra eller saker jag kan...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: EquusCaty
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: MiniLi
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama