Tips på otörstiga uteblommor!

Nisse

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder: Jag vill ha tips på uteblommor som inte är så fruktansvärt törstiga.

På sommaren bor jag på två ställen och jag hinner intte alltid med att vattna dem regelbundet. Jag skulle vilja ha blommor som inte kräver att man vattnar dem mer än en eller ett par gånger i veckan.
Mina blommor som jag hade förra sommaren dog direkt allihopa, jag kan inte direkt påstå att jag har gröna fingrar:angel:

Sv: Tips på otörstiga uteblommor!

Fetbladsväxter. Du kan plantera stenpartiväxter i låga och väldränerade krukor och dekorera med vackra stenar bland dem.

Det finns inte så mycket som klarar sig utan vatten mer än fetbladsväxter som pimy nämner. Man kan komma åt problemet genom att använda krukor med vattenlager, det finns även en speciell gele man kan blanda i jorden för att den ska hålla vatten bättre. Att placera krukorna där dom inte står i direkt sol hela dagen är också ett bra tips.

Eller så tar du små buskar; ölandstokar finns i olika färger och storlekar och är tåliga som attan. Googla på "ölandstok bilder" så ser du variationen. Brukar inte vara så dyra heller :)

Just nu funderar jag på om jag ska satsa på att bli barnarbetsgivare :angel:.

Jag menar alltså att jag ska se om det finns nån äldre unge som vill ha sommarjobb som trädgårdsmästare och t.ex klippa gräs och vattna blommor. känner att jag intekommer ha tid med det själv då jag inte ska ha någon semester i sommar och samtidigt ta hand om två hästar och som grädde på moset kommer jag vara höggravid.
Känner att jag vill ta vara på min lediga tid och bara titta på min fina trädgård och mina blommor istället för att slita med gräsklipparen och springa runt med vattenkannan.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 656
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 497
Senast: ameo
·
Trädgård & Växter Jag har precis köpt ett radhus och inser ju nu när snön precis försvunnit och gräset börjat växa att jag nog borde lära mig nåt om...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur