Tips på namn till valp!

V

veronican

Bukefolk brukar vara påhittiga! Ge mig lite vackra tips på namn till en underbar liten schäfervalp som mina föräldrar köpt. De har så dålig smak när det gäller djurnamn :devil: :angel: så jag ska hjälpa dem lite :D

Det är en tik på 8 veckor som har mycket svart päls, lite brun runt ögon, på hals och bringa och benen. Hon är relativt lugn och gosig till personligheten och mycket tillgiven. Mina föräldrar har redan en vuxen schäfer på 5 år, en tik som är jättefin emot valpen.
Hon har dock ett mindre smickrande namn Kvittra som de aldrig kom på ett bättre smeknamn till innan detta namnet var invant... Jag är inte alls förtjust i namnet Kvittra på en vacker, klok stor schäferdam, hur fin hunden än är ;) så denna valpen är familjen överrens om ska få ett lite tjusigare namn.

Så, ni hundfolk, snälla ge mig lite inspiration och tips!!
Pappa vill gärna ha ett s med i namnet men det är inget tvång. Jag kräver ett snyggt, tjusigt namn men inte för långt och krångligt. Alltså inte namn som Busan, som är sött som smeknamn men inte riktigt tjusigt nog som riktigt namn i min smak.
Förslag hitills är Havanna (gillar jag inte alls) Sally (mitt förslag) och många, många vanliga flicknamn som familjen tycker är för mänskliga...

Nån som har nåt sött förslag?
Hon är helt :love:
 
Sv: Tips på namn till valp!

Är inte så bra på sånt här men ska försöka :angel:

Tindra
Selma
Saga
Seline
Karisma
Svea
Elsa


Jag tycker Svea är fint och Tindra. Tänk en charmig hund med namnet Tidra vad passande :D

Lycka till :bump:
 
Sv: Tips på namn till valp!

Jaaa Tindra älskar jag också!! När de fick hem första hunden pratades det om ett nytt namn till henne och redan då föreslog jag Tindra, men mamma och pappa nobbade. Så nu försökte jag igen med denna valpen men nähää, de gillar inte Tindra :mad: ;)
Synd!

Saga och Seline var fint också!
Karisma vet jag så många hästar som heter, Elsa och Svea är lite för tantiga :p men jag tar gärna emot fler förslag!!

:banana:
För övrigt är jag grymt imponerad av valpen som på dessa 3 dagar inte kissat eller bajsat inne en enda gång! Hon piper när hon behöver göra nåt, duktig flicka! Är ju ändå bara 8 veckor...
Åhh borde nog åka hem till mamma och pappa och hälsa på idag med :D
 
Sv: Tips på namn till valp!

Vad kul, jag känner några som haft en schäfer som hette Kvittra. :p

Tindra är för vanligt tycker jag, alla bebisar och chihuahuor heter så ju.. :D Saga var fint!

Smilla är fint men kanske inte passar så bra på en schäfer..

En 7-åring på mitt jobb tyckte Marie-Louise var ett bra hundnamn :rofl:
 
Sv: Tips på namn till valp!

haha jaså finns det fler?!! ;) Hon är egentligen inte döpt Kvittra utan kallades det efter sin mormor faktiskt. Mina föräldrar köpte henne ca 1 år gammal, å då var liksom Kvittra redan invant :D

Smilla är sött! man måste smaka lite på namnen och titta på valpen innan man vet riktigt vad som passar tycker jag, men ibland tryter verkligen fantasin..

haha Marie-Louise, njaaaa ;)
 
Sv: Tips på namn till valp!

Oj vad svårt!

Lite förslag:

Sally
Stella
Siri
Sindy
Sascha

Smilla är jätte gulligt :)
 
Sv: Tips på namn till valp!

jag tkr att Gissa är ett fint namn :)
också lite roligt...
"vad heter din hund?"
"gissa"
"nämen jag vet inte. säg"

tihi.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har en tjanst att be om, for jag haller pa att fundera mig galen.. Om 4 veckor ska vi hamta hem en liten Vastgota spets...
Svar
18
· Visningar
2 032
Senast: ElinAgnes
·
Hundavel & Ras Jag har en svår fråga... Jag är fodervärd till en Leonbergervalp som är betalning för en hannes parning. Hannens ägare är min vuxna...
2
Svar
26
· Visningar
3 362
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp