Tips på mysigt hotell och god mat

lillsmurfagirl

Trådstartare
Hej!

Jag och sambon är sugna på att åka iväg. Bor i blekinge så det får inte vara för långt bort. Några timmar med bil funkar.

Skulle vilja ha tips på mysigt hotell,mysig stad att strosa runt i och tips på bra mat!

Inte varit där själv, men en vän till mig åker regelbundet till St Jörgen i Göteborg. Hon verkar mer än nöjd och fbbilderna på deras mat kan få vem som helst att dreggla.

Jag bodde på Hotell Renaissance i Malmö häromsistens. Tyckte det var ett väldigt fint hotell (litet minus för trång matsal dock, men jag är inte direkt någon hotellfrukostmänniska så det bekom inte mig så mycket) faktiskt! Ligger väldigt centralt dessutom.

Och Malmö är ju Malmö, men att slå ihjäl en dag eller två där - inklusive äta gott - är ju inga större problem, tänker jag. :) Även om det väl säkerligen finns mysigare ställen att åka till, speciellt så här i sommartider...(Hamnade lite plötsligt och lustigt i Västervik i veckan och blev väldigt positiv överraskad, kan dock inte uttala mig om varken restauranger eller hotell, även om jag åtminstone lyckades klämma in en väldigt god lunch. ;) Visade sig vara en ganska mysig liten sommarstad att strosa runt i dock och tydligen kan man ju enkelt ta sig ut till närliggande öar också.)

The Lodge, kräver ju dock bil till Malmö, Lund eller Köpenhamn (ja, eller bil till tåget i Lund kanske). Fräscht, mysigt och rätt romantiskt. Äta där eller i någon av städerna.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Red_Chili
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
1 094
Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
310
Senast: Halcyon
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 754
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter