Tips på Musslifoder

NoExit

Trådstartare
Det finns så många olika, jag vill ha ett som jag kan ge tillsammans med havre/korn krosset som han äter nu, kollar man så finns det så många olika. Nån som kan rekomendera ett bra foder för häst med mkt känslig mage. Han kan absolut inte gå på pellets.

Sv: Tips på Musslifoder

NoExit skrev:
Det finns så många olika, jag vill ha ett som jag kan ge tillsammans med havre/korn krosset som han äter nu, kollar man så finns det så många olika. Nån som kan rekomendera ett bra foder för häst med mkt känslig mage. Han kan absolut inte gå på pellets.

Jag ger Krafft musli som är havre fritt, köper det på granngården.
Sedan finns det ju Fibergi musli, det har jag dock inte provat.
Kolla gamla trådar slå på Musli så får du upp flera trådar i ämnet.
Mvh Super Tom

Håller med, Salsafoder är suveränt! Finns havrefritt, basmix samt hotmix. Dessutom till betydligt lägre pris än fibergi, mustang ,krafft mfl.:d Samtliga våra hästar älskar det

Jag ger min gubbe Hestekraft - müslifoder med majs, lusern, biotin och örter mm.
Kostar 170 kr för 25 kg säck, men drygt. Pållen älskar det!:banana:

DoH´s Pasture mix, havrefritt och ska vara snällt mot magen

Jag har börjat vänja in honom på Mustang nu och han älskar det.

Världen är ju bra liten när man kommer på att de som säljer fodret är de som äger min tidigare häst :) hon får ju iallfall god mat då :banana:

Finns många olika sorter! vill inte vara negativ, men var försiktiga! många olika blandingar innehåller JÄTTEMYCKET socker bara för att hästarna ska äta det och ägarna köpa mer.. eller hörde en veterinär som sa det, många hästar får dåliga tänder och blir feta. fast vet inte vad det var för någon hästmat! men hoppas ingen råkar ut för det :)

Mums:bump: . Då kan du ju både köpa foder och hälsa på gamla pållen

Sock skrev:
Mums:bump: . Då kan du ju både köpa foder och hälsa på gamla pållen

Näää vill inte, de har hemkörning så jag slipper, Skulle inte orka, blev ett så hastigt allting med stoet, jag blev akut sjuk - fick läggas in på sjukhus och fick sälja akut, kunde inte ens säga Hej då, så jag är inte redo för att se henne än....

Nu blev jag jättenyfiken på Salsafoder:) De verkar inte finnas i Sthlmsområdet.

Vad kostar det eftersom ni skrev att det var billigt, om det någonsin är billigt med hästmat?

Jag ger min häst Mustangs müsli och det är super tycker jag.

fleur skrev:
Jag ger mina basmix och betalar 90kr för 20kg. Jag tror att det skall finnas återförsäljare i Åkersberga och Vallentuna.
Kolla in hemsidan www.salsafoder.se

Det var där jag kollade och där står inga återförsäljare i STHLM, nu är tyvärr Vallentuna och Åkersberga lite för långt bort.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 246
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
376
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 881
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka