Johnnytexas
Trådstartare
Hej! Jag har letat och letat men inte funnit någon bra så därför vänder jag mig till er. Jag har en liten cavalliertjej som pga saknade tänder alltid har tungan hängande ute. När vi går promenader innebär det att hon drar tungan i marken och allt möjligt skräp fastnar på tungan. Även om man som ägare är snabbt framme och kollar och plockar bort skräp på tungan, så har jag nu fått en sån himla oro. Vart vi än går på promenad så ligger det glasbitar ÖVERALLT på marken - jag plockar alltid upp det såklart men nästa runda vi går så är det samma sak igen och det skapar enorm stress, när hon som sagt har tungan dragandes i marken.
Jag tänker att ett sätt att hjälpa lite är att skaffa en munkorg även om det låter hårt, men allt för att skydda henne. Så, den behöver ju hindra tungan från att trilla ut och såna med nät/mesh kan ju småglas fastna i.. har ni någon bra rekommendation? Tack på förhand! Mvh
Jag tänker att ett sätt att hjälpa lite är att skaffa en munkorg även om det låter hårt, men allt för att skydda henne. Så, den behöver ju hindra tungan från att trilla ut och såna med nät/mesh kan ju småglas fastna i.. har ni någon bra rekommendation? Tack på förhand! Mvh