Tips på motionsridning

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

r0saconverse

Hej!

Min sköthäst har haft kolik och nu ska jag börja motionsrida honom. Vad är ert bästa tips på motionsridning? Han har stått i 2 dagar och jag ska bara skritta honom och möjligtvis lite lättare jyogging...

Tacksam för svar..:)

Sv: Tips på motionsridning

Nej, jag menade ridning, där jag sitter på. Lite tips på vad man kan göra. När jag sitter på
:)

Desutom får vi ej rida ut. Vi har kvarka. så ngt i ridhus.;)

Ahaa. Okej. Men enklare dressyrövningar. Stora volter, serpentiner, lite bommar kanske för att variera... Det finns ju en egen tråd med massa olika övningar man kan göra. Kolla där ;)

ok, tack så mkt! Vad heter tråden?

Bläddra gärna i tråden Övningar av alla de slag, eller tråden som handlar om igångsättning. Passar inte ALLA de suveräna förslagen, kan du fråga efter bättre övningar i de trådarna. :idea:

Bägge trådarna är NÅLADE LÄNGST UPP I FORUMET.

Mvh

IngelaH

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 695
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
547
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: Nevermind
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama