Ajda
Trådstartare
I höstas fick jag väldigt besvärlig rosacea efter att ha smörjt mig med kortison i ansiktet (korkat jag vet, lär aldrig göra om det). Nu har det i stort sett lagt sig helt. Men jag har blivit livrädd för att applicera något i mitt ansikte sen dess för att riskera att hyn försämras igen. Jag har torr hy som nu sista två veckorna skriker efter fukt.
En kräm (propyless) jag fick av vårdcentralen och den dömde hudkliniken på lasarettet ut (dock kom de inte med något bättre förslag). Apoteket har rekommenderat mig en dagkräm på Eurecerin (kan vara felstavat) och den blir nästan lite fet i ansiktet tycker jag och det bildas lätt sånna små vita kulor i ansiktet av den.
Så summa sumarum är att jag inte har någon jag direkt litar på vad gäller tips på en bra ansiktskräm som är mild.
Buke brukar veta det mesta så jag lägger mitt hopp här nu
En kräm (propyless) jag fick av vårdcentralen och den dömde hudkliniken på lasarettet ut (dock kom de inte med något bättre förslag). Apoteket har rekommenderat mig en dagkräm på Eurecerin (kan vara felstavat) och den blir nästan lite fet i ansiktet tycker jag och det bildas lätt sånna små vita kulor i ansiktet av den.
Så summa sumarum är att jag inte har någon jag direkt litar på vad gäller tips på en bra ansiktskräm som är mild.
Buke brukar veta det mesta så jag lägger mitt hopp här nu