Tips pa mat till mager kattunge

J

jenniejonsson

Min pojkvan hittade en doende kattunge pa byggarbetsplatsen dar han jobbar, hon var sa otroligt mager, kunde inte se for att ogonen var alldeles igenkorkade av var och hade en kraftig kattinfluensa sa vi tog hem henne (far lite angest nu nar jag laste en trad dar det stod att man ska lata andras katter vara, men jag kunde bara inte lamna henne, men hon kanske var en vildkatt :angel: ) iallefall sa fick vi henne battre efter ett antal turer till vetrinaren och tvangsmatning, forkylningen ar sa gott som borta och ogonen ar fina men hon ar fortfarande valdigt mager. Vi har haft henne i ca 1.5 manad sa jag tycker att hon borde lagga pa sig lite mer vikt. Hon blev avmaskad i borjan (tror aldrig jag har sett sa mkt mask :eek: ) sa hon borde inte ha mask nu.
Nan som har nat tips pa vad jag kan ge henne i matvag som kan fa henne att ga upp mer i vikt.

Sv: Tips pa mat till mager kattunge

Tveka inte för att köra fler avmaskningskurer. Jag har kört Royal Canins torrfoder til vår kattunge och den har tagit sig bra på det. Räcker inte det så kanske du kan ge den lite extra av något den tycker är gott. Vår kise är väldigt svag för burktonfisk i olja inte onyttigt men inte jättenyttigt heller. sedan får hon äggulor också oxå populärt.

Du kan ju kolla om det finns några efterlysningslappar i området även om det har gått en tid.

Apo

ville bara skriva..:bow: :bow: :bow:
BRA GJORT!!!behövs fler som ni!!!
Hoppas den lilla mår gott restan av livet!:)

Vaddå dåligt samvete!? Du har gjort HELT RÄTT!!!! Om folk är så klantiga att de tappar bort sina katter så ska de bara vara mycket glada och tacksamma för att en smnäll människa som Din pojkvän tar hand om den.

Lycka till!!

Åh... jag har en med samma historia nästan exakt!
Veterinären skrev ut Ventrimoxin och ögonsalva Terracortril åt henne. Sen är hon avmaskad. Hon är frisk nu o börjar lägga på sig, men är väldigt outtvecklad o liten. Men har en liten kalaskula äntligen :love:
Har din fått antibiotika? Annars kanske den behöver det... Och maska mycket som nån sa!
Och massor massor av kärlek! :love:
Har fyra vuxna katter till o fyra små kattungar. Har aldrig fått så mkt underbar tillgivenhet som av lilla Smulan....

Min hittekatt maskades av tre gånger. Först med Axilur, men den tog inte allt.... sen Axilur igen, tog inte allt den gången heller, sista med Drontal, som gjorde rent hus. Inte kul när man efter avmaskningen fortfarande ser både band och spolmask :crazy: Sista alternativet hade ju varit avmaskningsspruta hos vet....
Att tänka på bara om hon inte lägger på sig....

Vid kraftiga maskangrepp ska man avmaska igen var tredje vecka tills katten är HELT maskfri.. Förmodligen har din lilla hittekatt fullt med mask och kan därför inte lägga på hullet. Köp drontal comp. vet. för katt och avmaska katten igen några gånger så ska du se att hullet kommer som ett brev på posten..:)

Tack :bow:
Hon har fatt tva antiobiotika kurer som verkar har gjort susen pa influensan. Vetrinaren var iofs radd att eftersom hon har fatt en sa tuff start i livet finns det en risk att hon aldrig rikigt kommer bli frisk, men forhoppningsvis har han fel.
Vet inte vilket marke jag fick pa avmaskningsmedlet for vetrinaren var tvungen att blanda ut det eftersom hon var sa otroligt liten och mager sa han vagade inte ge henne en full dos sa jag borde nog ga tillbaka och be om en andra dos.

Dåligt samvete ska du skipa, du är ju en underbar människa för att du gjorde detta.

Min kompis som tog hand om en upphittad kattunge som var dålig i magen fick kokt fisk, det funkade kannon.

Liknande trådar

Katthälsa Vi har problem med var katt, han har valt ut vart arbetsrum som hans toalett, han kissar/bajsar även i tvättstugan om vi glömt dörren...
Svar
14
· Visningar
3 929
Senast: turbofling
·
M
Övr. Katt Jaha, sa hande det iaf trots att jag var valdigt saker pa att det inte skulle ske innan vi akte. For tre manader sen begav sig jag och...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: Zizzy
·
C
IT & mobiler Min laptop kraschade totalt for nagra dagar sedan. Det mesta hade jag ju backup pa men nagra filer hade jag inte hunnit ordna... Trodde...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: LadyFrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama