Tips på Linement!

lillis1222

Trådstartare
Hejsan,

Jag behöver lite tips......

Efter hård träning (Galoppträning/klättring/hoppning etc) så har vi hitills använt kyllera .. MKT BRA MEN osmidigt och kladdigt som bara den , det fungerar inte i längden helt enkelt!

Så nu behöver jag TIPS från er på BRA linement som först kyler och som man sedan kan linda på över natten??

Sv: Tips på Linement!

80 som läst och BARA EN som svarat??????????????????? TIPS ALLA?????????????????????????????????????????????

Liniment är värmande....

Vill ni ha kylande effekt så är det lera eller kylgel som gäller

Tyvärr ingen erfarenhet av kylgelen (bara värmesalvan, på mig själv). Har använt isbalsam som kylande till min häst förut, men vet inte om man kan linda över det? (Jag lindar aldrig ovanpå något annat än Arnika).

Allra bäst för att kyla hästens ben är rinnande kallt vatten, använder sällan liniment då jag inte tycker det har någon större effekt. Men när jag använt tycker jag att Arnika har varit bra :) sen ska man aldrig kombinera liniment och lindor, det bränner sönder huden!

Liknande trådar

R
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 133
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 607
Senast: valy
·
Gnägg Halloj! Jag ska snart få en häst på foder och vill egentligen bara ha massa tips och pepp haha. Är så taggad, pirrig, nervös och har så... 2
Svar
24
· Visningar
2 653
Senast: Buck
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka