Tips på lekar/leksaker att ha inomhus

SmizzSpeedy

Trådstartare
Som rubriken säger så skulle jag vilja ha ideé om leksaker/lekar/klättervarianter för mina katter (3 st) som nu när kylan kommit, bestämt sig för att vara mest inne :), vilket medför viss rastlöshet och då särskilt den yngsta på 1,5 år som gärna försöker pigga upp de andra två :D, med blandat resultat så klart!
Någon som har byggt hyllor el dyl och har bild på dem att sätta in?? Alla tips o ideér på hur man roar sina små damer utan att behöva leka själv mer än stunder då o då (matte har tyvärr inte längst lekhumör :angel:)
Har en kartong som jag gjort 2 hål i men den är ju inte kul hela tiden.
Ni som har innekatter, hur gör ni?? Eler har ni lugna coola missar?? :D

Sv: Tips på lekar/leksaker att ha inomhus

För många år sedan när vi hade en innekatt så köpte vi pingpongbollar till henne. SÅÅ roligt hon hade med dom! :rofl:

Badkarspingis! Bollar (företrädelsevis mjuka, studsiga) i badkaret är mycket uppskattat.
Tom hushållspappersrulle ihopknycklad i ena änden med lite godis i.
Absolut prasseltunnel. Finns jättebilliga på ex Rusta el ÖoB.

Klösträd. Katt-TV (akvarier!). Prasseltunnel. Mysiga sovplatser. Laserpekare. Vippor. Glitterbollar. Leksaksråttor.

Tack för tipsen! Ska se vad jag kan knåpa ihop under julhelgen. En sån där laserpekare måste jag testa! Nu har kylan släppt lite men vintern är lång :)

Tack för tipsen! Ska se vad jag kan knåpa ihop under julhelgen. En sån där laserpekare måste jag testa! Nu har kylan släppt lite men vintern är lång :)

Har köpt en laserpekare nu och katterna älskar den!!!! Den yngsta katten reagerar blixtsnabb på plinget från kedjan den sitter fast i och väntar helfokuserad på att den röda pricken ska dyka upp :rofl:
Vi har fått många goda skratt här kan jag säga :D

Rekommenderar varmt en prasseltunnel. Min Knut äääälskar sin!

Rekommenderar varmt en prasseltunnel. Min Knut äääälskar sin!

Bimbo gillar den också! Det har lugnat sig lite hemma nu när de accepterat att de är inne alla 3 men de råkar i luven på varann ibland men aldrig på allvar som tur är.

bilder1094.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Min son har fått en omplaceringskatt (pga av ägarens flytt) och den verkar va lite rolig på det viset att han tydligen kan komandot...
Svar
9
· Visningar
3 713
Senast: Sinfonie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka