Tips på komma på en hel hopp bana!

Sandrahorse

Trådstartare
:D hejsan hoppsan de är jag igen:D Min pappa har anmält mig till en tränings tävling hihi:D först är det träning 2 gånger om ca 2veckor. Och sen är det tävlingen.. :) väldigt spännande men man ska typ prata med sin ridlärare om hur högt man ska hoppa. jag tänkte på jag ramla av sist jag hoppade och har ej hoppat sen dess men det blir hoppnig snart igen på ridlektionen :laugh::D

men det är det jag har aldrig hoppat en hel bana och är osäker på det lättaste sättet att komma i håg banan jag skulle gärna vilja ha tips på det??
man går väl runt banan först eller ??:D:D
 
Sv: Tips på komma på en hel hopp bana!

man går banan först(utan häst), sen så brukar det finnas en banskiss som man kan titta på och försöka memorera ordningen.
träningstävlingar brukar dock vara enkla banor och sen så brukar hindernas siffror vara utsatta.

tänk dig att du rider banan när du går den och läser banskissen, gör en inre bild var alla hindren är och hoppa banan några gånger i fantasin så är det lättare att komma ihåg banan när man sen ska hoppa den ^_^.
 
Sv: Tips på komma på en hel hopp bana!

På lättare tävlingar brukar hindren ha en ganska logisk ordning så att säga, det är ofta plats för vida svängar och då faller det sig naturligt att banan går i åttor eller nollor, så att man kommer på nästa hinder utan att behöva svänga så mycket. Jag brukar gå banan ett par gånger och gärna se på när några innan mig hoppar för att det verkligen ska fastna.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 949
Senast: zarmino
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 888
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 246
Fälttävlan Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på...
2
Svar
33
· Visningar
5 835
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp