Tips på klippmaskin

Sibylla

Trådstartare
Jag behöver klippa mina hästar och ska köpa min första klippmaskin och behöver er hjälp med att välja. Jag vill köpa en rejäl som håller. En av hästarna har riktigt tjock päls så den måste klara det. Jag kommer bara att klippa hals och bringa på henne med tjock päls och en halvklippning på den andra. Klipper inte ben och huvud.

Funderar på en Aesculap Equipe för nästan 4800 kr för ett startpaket. Frågan är om detta är mycket mer maskin än vad jag behöver?

Har ni förslag på någon annan. Julas maskin lockar inte då den lär låta för mycket. Vill ha en lättandvänd maskin.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
693
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag letar en sladdlös tyst klippmaskin till min häst. Det har tagit en stunds träning innan han har tyckt att det är ok att bli klippt...
2
Svar
21
· Visningar
2 112
Senast: mysboll
·
Utrustning Nu gav våran klippmaskin från Jula upp mitt under en klippning. Så därför måste en ny införskaffas. Har ni tips på någon bra modell...
Svar
14
· Visningar
1 162
Senast: Bri
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 611
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar