Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som geolog kan jag säga att "Dante's Peak" INTE är överdriven, det är en riktigt bra beskrivning av ett utbrott från den typen av vulkan. Och ja, pyroklastiskt flöde är exakt så otrevligt som det ser ut.
Just ja pompejii har jag helt glömt bort! Hört den ska vara skräp men va tusan ge det en chans måste jag ju ska fortsätta leta imorgon, många titlar hittar jag inte på mitt vanliga ställe jag hittar filmSom geolog kan jag säga att "Dante's Peak" INTE är överdriven, det är en riktigt bra beskrivning av ett utbrott från den typen av vulkan. Och ja, pyroklastiskt flöde är exakt så otrevligt som det ser ut. "Volcano" är dock ren goja geologiskt (och filmiskt) sett.
"Contagion" gillade jag och "Pacific Rim" är lagomunderhållning.
Sedan finns ju "Pompeii" fast man vet ju hur den slutar
Just ja pompejii har jag helt glömt bort! Hört den ska vara skräp men va tusan ge det en chans måste jag ju ska fortsätta leta imorgon, många titlar hittar jag inte på mitt vanliga ställe jag hittar film
Är Dantes Peak den när någon person vadar genom vatten och får benen avbrända (syra eller något?) Var så länge sen jag såg den men jag kanske blandar ihop den med någon annan?
Jag såg nyss San Andreas på bio, och blev sugen att se fler liknande filmer som handlar om naturkatastrofer/katastrofer. Några favoriter jag har är:
Day after tomorrow
Twister
World war Z (ja den är ju lite zombie också men tycker ändå den passar in i katastroftemat).
Vad finns det mer för filmer som påminner om dessa? Jag har noll koll
Jordbävningen gjorde intryck på mig som förpubertal gosse.Skyskrapan brinner, finns även på betamax och video 2000
Stå inte för nära bara. Det kan upplevas som dåligt.*viskar* Jag vill se ett pyroklastiskt flöde live vulkaner är anledningen till att jag blev geolog
Stå inte för nära bara. Det kan upplevas som dåligt.