Tips på julpyssel

Rufss

Trådstartare
Vill pyssla extra mycket i år med kidsen (iaf yngsta tycker det är kul fortfarande;)) och vill ha tips på julkransar och julkorgar och annat!!
Ni kreativa bukare, fram med era bästa julpyntspysseltips!:laugh:
 
Sv: Tips på julpyssel

Flirtkulesnögubbe på en bit papp som du sätter lite mossa och kottar på.

Borra hål i kastanjer och trä på ståltråd. Forma som du vill, ex etthrta. Sätt lite granris under och dekorera med något fint band, pärlor eller liknande. Kottar är oxå fint, och ha som dörrdekoration.

Jultomtekottar

Ta in pinnar, måla eller ha naturella. Ställ i vad och häng kottar, tomtar och kastanjer i (borra hål i kottar och kastanjer och häng på tråd). Kan även göras som en typ av mobil att hänga i taket.

Pastaänglar

Mobil med papper- ha ett stabilt snöre, alt sugrör som du limmar/trär ihop. Klipp ut olika juliga former (granar, hjärtan, stjärnor) i olika färgade papper. Formerna ska vara dubbla och snöret/sugrören, träs mellan. Blir jättefint!

Ta bondgårdsdjur (du vet sånna i plast), spraya i valfri färg (ex guld, silver), häng på liten "krok" och snörd och det blir fina dekorationer till julgranen!

Smällkarameller (silkespapper eller tyg)

Strutar av olika slag att ha godis i.

Finns massor av förslag på julpyssel om du googlar :) ex på pysselskafferiet.
 
Sv: Tips på julpyssel

Ljuslyktor och dylikt med decoupage-teknik. Jag har precis gjort mitt första alster. Det är rätt svårt, så resultatet blev kanske lite sådär, men det är väl bara att träna på:)!
 
Sv: Tips på julpyssel

Tack så mycket för tipsen, spraya bondgårdsdjur, måste göras!:D
Ska definitivt kolla in ditt tips på bra julpysselsida:)
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 079
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 838
Senast: SiZo
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
1 089
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 137
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp