Tips på insektsmedel

B

bobo

Finns det någon som har något bra tips på giftfria, naturliga insektsmedel till hundar? Jag har beslutat att jag inte vill hålla på och förgifta mina hundar med lopphalsband och insektssprayer och söker nu andra lösningar. Några tips??

Sv: Tips på insektsmedel

De jag har provat har varit lika effektiva som matolja.:crazy:

När fästingarna slår till hjälper inget annat än giftiga grejer. Tyvärr!! Det är ju ibland livshotande infektioner och stort lidande om vovven drabbas av de fästingburna infektioner. Exspot kör jag med.......men det var ju DEFINITIVT inte svar på din fråga

Nej, det var inte svar på min fråga :smirk:
Jag vet att hundarna kan få infektioner, men efter att jag har haft mer än en hund som har dött i förtid av cancer, så vägrar jag att förgifta en hund till. Jag har läst någonstans om naturliga bekämpningsmedel, men kommer inte ihåg var. Får väl söka på nätet.

Man får ju välja vad man är rädd för. Jag har bekanta som inte använder svarta kläder för att de tror att det predisponerar för cancer...

Hellre "förgiftar" jag lite, och slipper dessa sjukdommar som fästingar bär på.
Jag har inte hört ett enda naturmedel som varit bra.

Man "förgiftar" ju delvis när man vaccinerar sin hund också.

Stoppard skrev:
Man får ju välja vad man är rädd för. Jag har bekanta som inte använder svarta kläder för att de tror att det predisponerar för cancer...
Men eftersom inte mina hundar bär svarta kläder så får jag ju hitta på nåt annat :devil:

Jo, men som jag förklarade så vill jag undvika att medvetet tillföra extra gifter till mina hundar då jag har dåliga erfarenheter. Jag säger inte att insektsgifterna är direkt cancerframkallande, men de bidrar.
Så nu vill jag försöka med något annat.

Avkok på rosmarin ska vara bra mot fästingar!Jag har provat det till mina hundar och tyckte att festingantalet minskade radikalt.

Hmm jag ger ju då hellre något läkemedelsregistrerat som är kollat noga med avseende på effekt och biverkningar än nått "naturligt" som är helt okontrollerat och obevisat!

För att få klassas som naturLÄKEmedel måste det kollas på biverkningar men ej på effekt!

Så kallade Naturmedel är inte kollade alls!

Läkemedel är ju inte nått helt konstigt ovanlig onaturligt utan det är ju efterapningar och uppreningar av naturliga saker för att öka effekt och minska biverkningar...

Dessutom är det inte alls säkert att det som har effekt mot parasiterna har effekt på hunden, hunden kanske saknar den målstruktur som medlet slår mot!

en till tanke...

Om de är GIFTfria har de ju ingen effekt! De måste ju på ngt sätt vara skadliga för parasiterna=giftiga för parasiterna

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 868
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
669
Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
2 450
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama