Tips på hur man behandlar gallor?

Sh_Arabians

Trådstartare
Jag fick en 1a på galla i framknä på helgens distansritt och skulle vilja rådfråga hur jag ska behandla detta?
Gallan uppstod efter en snubbling och hon slog i framknät, fick ett jätte litet sår men är inte halt eller varm. Hon verkar heller inte besvärad av att jag böjer eller tar på det. Är det vila som gäller eller vad säger ni?

Sv: Tips på hur man behandlar gallor?

Jag skulle inte hetsa upp mig alls. Bara hålla koll.

Tur att det gick så bra, jag har sällan blivit så skraj när någon trillat av.

Okey som det ser ut så verkar svullnaden gå neråt så de läker nog ihop självmant. Idag var vi ut och bara skritta och hon kändes då jätte fin, riktigt pigg var hon också för en gångs skull ;)

Tror du jag kan sätta igång henne som vanligt igen eller ska jag vänta tills de lagt sig helt och bara hålla mig till lite skritt?

Nu har jag fått en liten bild av vem du är oxå :) trevligt!
Grattis till vinsten föresten!
Vart lite mörbultad dagarna efter, hade rejllt ont i armen jag tog emot mig på men nu är de bra så summa sumarum så gick de häppnadsväckande bra.
Vi ses väl på A9e ritten?

Rid som vanligt, men strunta i tuffare pass. Men jag tror svullnaden kan ligga kvar ett tag, om du har otur. Men är du säker på att det är galla, som i ledgalla? Såna där bulor som blir av sånt brukar vi kalla bursor.

Jag ska till Hökensås 80 km med Sokrates. A9 blir det med min andra häst, om jag inte är funktionär istället.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: fridaxi
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 421
Senast: pews1972
·
Hästvård Jag brukar inte vara på forum.. Men nu behöver jag hjälp av hästvärlden. Jag har en 6 årig hbl valack. Jag köpte han som 3 åring med...
Svar
0
· Visningar
998
Senast: emeli
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 698
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka