Tips på hur jag ska göra?

E

esmeralda_

Hej jag behöver lite råd! Hur ska jag göra med min häst när han rusar som f*n innan hindrena? Det kan ju liksom hända en olycka, På tävlingar är han inte alls sådann, utan välldigt lugn.

HJÄLP mig!

Sv: Tips på hur jag ska göra?

Hmm, kanske hjälper det om du lägger ut trav- eller galoppbommar innan hindren? Då måste han ju hålla koll på sina ben... eller tror du att risken är större att han halkar på bommarna?

Hej, jag kan ju alltid testa men risken är ju att han snubblar eller halkar ::(

Prova att minska fodret eller bara henga med. :cool: om inte du får stopp på honom så jobba på en liten volt ca 2-3 dagar i vekan så borde vel hästen lungna sig litte gran i allafal + att hästen får bra kondis.:banana:

Hej Hej! Jag brukar mest bara hänga med, han hoppar bäst om han får springa snabbt annars hoppar han rakt upp i luften om du fattar?! Igår hoppade jag en oxer som var 80 cm hög och 120 cm bred. Jag höll in honom en bit innan hindret och sen typ "släppte" honom, då hoppade han skit bra :) Ibland när han ville typ skena på hindret la jag en volt och sedan hoppade.

Gör mycket lydnadsövningar med bommar på marken.
Travbommar och galoppbommar, lägg ut serier med bommar och gör halter mellan bommarna. Funkar hästen på det kan man börja lägga upp små hinder.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
510
Senast: MiniLi
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 034
Senast: Freazer
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne, Hon är osäker men tillgiven...
Svar
1
· Visningar
336
Senast: Springer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka