Tips på hoppsadel!

Koppen

Trådstartare
Tänkte börja spara till en ny hoppsadel och skulle vilja ha tips av er!!
Motivera gärna varför, och lägg gärna ut en bild, då jag är rätt dålig på märkena!

Sv: Tips på hoppsadel!

Har inte du redan en hoppsadel?

Vilken man väljer beror ju mycket på hur hästen ser ut och vad ryttaren har för krav, men jag trivs mycket bra i bl a Pessoa, Stübben (hård men ger bra stöd), Cliff Barnesby är underbara att sitta i! Griffins Whitaker flatback är inte helt fel heller...

Jo, jag har en, men jag gillar den inte så därför tänkte jag börja spara till en ny! :)

Jag tycker mkt om franska sadlar, jag tycker att dom "sätter" en rätt. Jag har cwd och Forrestier men Duvacoux och Butet är ocksâ mkt bra sadlar. Dom är dyra men har ett mkt bra andrahandsvärde. Min cwd har dessutom passat alla hästar jag ridit

Louise skrev:
Tänkte börja spara till en ny hoppsadel och skulle vilja ha tips av er!!
Motivera gärna varför, och lägg gärna ut en bild, då jag är rätt dålig på märkena!
Passier Optimun, lungt den bästa hoppsadel jag någonsin suttit i

Louise skrev:
OK! :)
Var hittar man dom sadlarna då?

Dom här sadlarna hittar du inte i "vanlig" ridsportaffär. Men det finns âterförsäljare i Sverige. Goggla eller kolla hästnet

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
918
Senast: Tora
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
927
Senast: tara
·
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
560
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
730
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam