Tips på Hoppsadel?

Dressyrtanten90

Trådstartare
Hej!

Jag tar tacksamt emot tips på hoppsadel som kan passa min häst. Jag rider huvudsakligen dressyr men vill ha en hoppsadel för uteritt, ca 2 dagar i veckan. Budget max 4000 (begagnat). Har en utprovad Ordo Equester Venus vidd 33 17 ".

Hästen har rakare rygg, något takformad och ganska mkt manke. Har redan provat Globuc clic, esperaza, loke, Stübben Siegfrid ´94, Santa Cruz Jean Luc, Celine, Morris and Nolan Gold Collection,
Ordo equester Roma, HdR Sellier, Tekna A-line Allround.
photo.php
 

Liknande trådar

Utrustning Vi letar och letar.. efter en hoppsadel till vår lilla storhäst med svängd rygg, de flesta hoppsadlar verkar vara för "rak till lätt...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: pajaztar
·
Utrustning Hej på er! Har nu avverkat två utprovare och ingen hade något som passade och sade helt olika saker så man blir ju inte klok på det...
2
Svar
28
· Visningar
4 747
Senast: Nea_
·
Utrustning Jag har en nätt häst med relativt rak rygg som just nu går med en utprovad Cliff Barnsby Whitaker med vidd 4 samt en pad med ilägg fram...
Svar
0
· Visningar
832
Senast: paramore
·
Utrustning Jag har fastnat i sadeldjungeln och skulle behöva lite nya idéer och tankar! :) Söker en hoppsadel, som är relativt kort och rak, med...
Svar
0
· Visningar
922
Senast: Akleian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp