Tips på HoppSadel önskas

stallhh

Trådstartare
Hästen har hos tidigare haft Prestige Versailles, hos mig provade sadelutprovaren ut en Bates allround.
Tyckte själv inte om Bates då de är så ömtåliga och denna hade ju inga bra stöd, så en kompis köpte den av mig.... så just nu rider jag i en Wintec cair 500 som sitter fint på hästen, men som jag hamnar för långt fram i, så knäna sticker fram/hamnar lite utanför(jag har inte långa ben). Känns som att sadeln är för rak i bommen då eller att framvalvet behöver vara lite högre ?
Tips på sadlar som är lik Versailles? tycker den är för dyr att köpa när man bara rider sporadiskt....
Hur är Santa cruz, lemetex?

Liknande trådar

Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 324
Senast: Aifos
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 194
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 801
Utrustning Fanns det inte en jättetråd förr om vilka sadlar som passar vilka ryggar :confused: Hur som helst: Jag är på jakt efter en hoppsadel...
Svar
4
· Visningar
2 162
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bråkande hundar
  • Vad heter den här?
  • Tovig katt