Tips på hoppövningar!

M

majabergman

Nu ska kompisen börja hoppa sin islänning. Vet inte riktigt hur jag ska hjälpa dom riktigt.
Hästen är väldigt känslig men ändå stark, bryter väldigt lätt ut mest pga av bristande självförtroende. Hon kan ta båda galopperna men det går ju lite fort så hon bryter lätt av till pass i kurvor.

Idag så travhoppade dom på ett hinder som stod på medellinjen, inget högt och krävande, sen fick dom även hoppa lite studs på 4 hinder, mest för att förbättra galoppen.

Men, nu vill jag ha bra tips på övningar som jag kan hitta på med dom! :D

Sv: Tips på hoppövningar!

Jag tycker att www.hippson.se
är en väldigt bra sida, dom har mycket övningar så de e bara o kolla in där!;)

Sådär hittar du inne på Hippsons sida:
Under Redaktionellt
Sedan: Ridövnningar (länk nr 2)
Sedan fyller du i de som du vill ska stå under: Artikelarkivet
Jag skulle själv skriva: Område: Ridövningar
Sökord/fritext: Hoppning

Sådär... hoppas det hjälper :D:banana:

Tack! Det var en väldigt bra sida! :D

jag gick in där, för att titta på lite tips om byten.. och jag var redan medlem! i något namn jag inte känner till.. hmm konstigt! :P

Nä jag blev medlem där för nåt år sen och loggade in på den användaren nu :D

Som det innan nämt så Hippson.se
Som ny medlem får man 1 månads Plusmedlemskap så man kan komma åt alla övningar :D Sen måsta man betala

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 418
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka