Tips på hjärngympa önskas

KisseNova

Trådstartare
Både jag och Devin vill ha tips på mer roliga sätt att aktivera honom på. Tänkte köpa sk dog smart brickor länge fram när han blir äldre. Just nu sträcker sig hans hjärn-gympa till att bita sönder olika kartonger med godis i, söka godis på golvet inne samt ute på gräset , träna konster och försöka bli vän med aktiveringsbollen. Jag känner att detta är för lite men det står helt still på förslag som man kan hitta på inomhus. Devin uppskattar inte mitt påhitt med aktivertingsbollen, så förslag att göra den rolig uppskattas med. Jag tror jag har testat det mesta samt förslagen som kom med på lappen.

Prisklass spelar ingen roll om ni hittar någon bra leksak, däremot måste den vara lätt att få tag på. alla tips tas emot , även det mest är för framtida användning. Hur aktiverar ni era hundar med hjärnan ?

Sv: Tips på hjärngympa önskas

Min favorit är uppletande. Det går hyfsat fort att förbereda och hunden sköter letandet själv :)

Annars spårar vi, både person och vilt. Tricktränar en del med den yngste (den äldre tycker det är under hans värdighet). Vi brukar även träna tävlingslydnad och godissök.

Det är bara att låta fantasin flöda :) Vill du ha nåt lätt så ta typ ett kuvert där du lägger en godis, lägg kuvertet i en toarulle som du tejpar ihop, toarullen i en glasslåda som du också tejapar ihop. Göm lådan och låt hunden leta.

Sv: Tips på hjärngympa önskas

Tycker han om trix finns det ju massvis att lära dem t.ex öppna,stänga lådor,rulla runt, buga,highfive,snurra,pingla klocka,spola på toan,hoppa hopprep, ja man kan ju i princip lära dem det mesta!! Trix är ju oxå väldigt kravlöst klarar de det är det ju jättekul och gör de inte det så gör det ju inte så mkt!!!Bara prova!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 509
Senast: Ajda
·
Övr. Katt Hej, Min kattunge är nu ca 19 veckor och har så klart väldigt mycket energi och behöver aktiveras. Jag går ut med honom flera ggr om...
Svar
1
· Visningar
544
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Har sökt på aktivering i forumet men får mest bara upp trådar med ”bruksaktivering”. Och det passar verkligen inte mig och min lilltös...
Svar
16
· Visningar
1 385
Senast: vallhund
·
B
Övr. Hund Jag har i nuläget 4 stycken stora hundar, två tikar (Bernen Sennen och Samojed) och två hanar (Weimaran och Dobbermann). Jag bor ute på...
2
Svar
24
· Visningar
3 907
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka