Tips på hjälm

Jessiex84

Trådstartare
Dottern på 2,5 år ska börja rida, då dom växer en del i den åldern funderar jag på ställbar hjälm men har ingen erfarenhet av den typ av hjälmar. Är det som med massa annat mer funktioner sämre kvalitet eller någon som kan rekommendera den typ av hjälm och märke?

Ställbara hjälmar är guld och det även till vuxna. Jag jublade den dagen då vettiga sådana kom för äntligen slapp jag huvudvärken alla andra hjälmar förde mig sig :) De är absolut inte sämre utan har samma säkerhet som hjälmar som inte är ställbara. Se bara till att hjälmen är VG1 godkänd så kan du lita på att den är säker.

Vilket hjälmmärke hon ska ha beror på vilken huvudform hon har så det kan vara bra att prova om möjligheten finns.

beställde en red horse harka 48-52 men den var alldeles för stor även på minsta inställningen, hon lånade en på ridskolan 50-51 första gången hon red och den passade, och även när man mäter huvudet är det 50 cm. Är det stor skillnad på olika hjälmar hur hittar man rätt i denna djungel av hjälmar?

eftersom även formen på huvudet spelar roll så är faktiskt ända sättet att prova. Även om det blir omständigt

beställde en red horse harka 48-52 men den var alldeles för stor även på minsta inställningen, hon lånade en på ridskolan 50-51 första gången hon red och den passade, och även när man mäter huvudet är det 50 cm. Är det stor skillnad på olika hjälmar hur hittar man rätt i denna djungel av hjälmar?

Mitt bonusbarnbarn har en likadan. Hon är fyra nu och minsta storleken är fortfarande lite för stor. Hjälmar är så olika i olika modeller så det är alltid bäst att prova innan köp.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 451
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar