Tips på hingst till Bellinisto önskas!

FlipTheFrog

Trådstartare
Det är inte aktuellt med betäckning förrän våren 2006 men jag funderar förstås redan ändå och skulle gärna vilja ha hjälp från ert håll =)

Det jag har är ett sto född 95 efter Bellini-Chagall-Nepal, 160 cm, goda gångarter (988) och mycket energi och arbetsvilja. Hon är snäll att rida och hantera och väldigt cool i huvudet, även om hon är "het i kroppen". Hon har utstrålning och en god resning, men hon är någonstans mitt emellan högställd och lågställd.

Det jag vill ha är en avkomma med gott temperament, god ridbarhet, goda gångarter och OK hoppegenskaper.

Kom gärna med hingstförslag till mitt sto och försök motivera förslaget så gott du kan. Tyskt, danskt eller svenskt blod - allt kan vara av intresse =)

Sv: Tips på hingst till Bellinisto önskas!

Silvano 1047. :idea: :angel:
Har ett bra temperament, bra ridbarhet 9 9 på bruksprovet, OCH helt ok hoppegenskaper 7 9. 989 på gångarter.

Han är efter Rubinstein som är känd för att föra vidare bra ridbarhet.

Ue Cocktail som tävlades av Anky innan han tyvärr dog alltför tidigt. Cocktail ligger på 3:e plats på holländska listan över dressyrförvärvare i sin åldersklass.

Silvano har storlek är en bit över 170 och ännu ej fyllda 6 år.

Det negativa är ju att hans älsta årgång är född i år... ingen vet vad det blir av dem och hur Silvano nedärver sig...

Har själv ett 5 månaders stoföl efter honom som på alla sätt är en mycket trevlig individ.

Det här med att välja hingst är ju väldigt personligt. En hingst som en person skattar högt kan ju anses som skit av en annan.

Hej =).
Jag kan nog inte ge dig något tips på hingst tyvärr, men jag ville bara säga att jag med har ett bellini-sto på ca 160 cm, det är hon på profil-bilden :D .

Vi funderar på att betäcka henne, men har inte bestämt hingst ännu, det finns ju så många! Vi letar efter bra gångarter och riktigt bra hoppteknik.
Vi har ju kollat på Briar, Saigon, Cardento och Spender S, men det finns så extremt många! En djungel är vad det är, så vi har itne den blekaste egentligen... Svårt!

:banana: :rofl: :banana:

Tack för tipset! Har sett två Silvanobebisar, bägge två mkt fina.

Fler tips är varmt välkomna!

Gå in på profilen så finns profilbilden där. Den du ser "här ute" är en avatar eller en användarbild, vilket inte är samma sak. Bara ett tips :)

Märkligt

antingen så är jag synnerligen korkad.. eller så är det något som inte stämmer?! Jag går in på "allmän profil" under namnet och ser.. nix nada, ingen bild alls

Såg en trevlig häst e: Dionysos-Bellini...modern och högställd.En snygging!

Liknande trådar

Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 994
Senast: Nafayette
·
Avel Hej! I vår ska mitt halvblods sto betäckas, om allt går väl blir det hennes första avkomma.. Spännande!:laugh: Nu vill jag ha lite...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 164
Senast: Charlottee
·
Avel Nu vänder jag mig till er här på Avel för att få bra tips om hingstval till mitt sto f.05 e.Florencio I ue.Pik Labionics, fullständig...
Svar
5
· Visningar
1 318
Senast: smulan87
·
Avel Hej, jag var inne här för längesen och startade en tråd. Men hittade tyvärr inte den så jag skapar en ny. Min häst har gått o skadat...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 836
Senast: Rifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar