Tips på hindermålning!

snurpe

Trådstartare
Jag har varit iväg och köpt tre reglar som är i full gång att förvandlas till tre bommar :)

De är nu blåmålade för första gången (ska även måla en andra vända). Nu är det så att jag har lite gul färg hemma också. Inte tillräcklig för att måla hela fält men det vore kul att dekorera dem på något vis så de inte bara är helblåa. Funderar över att måla några tunna streck, 2-3 cm breda, på lämpliga ställen runt dem.

Vad hade ni gjort med den gula färgen? :)

Så här långt har jag kommit nu:
HPIM2818.jpg

/snurpe

Sv: Tips på hindermålning!

Ja, det kanske inte blir så dumt :idea:

Några fler förslag på hur jag ska fördela strecken över bommarna?

/snurpe

Kanske göra den randig? Alltså ta tunnare vita streck med någon decimeters mellanrum längs hela reglarna. Kunde vara lite läckert :)?

Ja, det vore tufft! (fast det blir gula streck då - är inte så sugen på att åka och köpa ännu mer färg ;) )

/snurpe

Hehe, jag var inne på att göra den prickig först :D Stjärnor verkar komplicerat ;)

/snurpe

Jag är lite sugen på att göra två streck bredvid varandra ute vid ändarna, och ett streck på mitten. Vad tror ni om det?

(det är jätteroligt att göra egna bommar ju!)

/snurpe

Fina bommar, men jag är mer intresserad av hur kattställningen ser ut i helbild! :D :angel: Såg ju helhäftig ut och säkert något som mina katter skulle uppskatta. :) Är det hemmabygge eller går den att köpa?

haha när jag målar hinder då ska de inte bara var afina..jag tänker på att det ska på ngt sätt få hästarna att titta eller stanna på hindret...jag personligen hade lagt lite stjärnor runt om och sedan ett knall gult tjockt streck mitt på bommarna...
Det va lite skoj ett år då jag och en kompis målade om ridskolans samtliga hinder,planket tog vi och målde knall rött och sedan skrev vi ridskolans namn på det,kan säga att det va MÅNGA hästar som stannande på det.. hihi
Men alltså det där kan bli fint! blått och gula stjärnor eller stecka,det blir nog kanon tror jag! /Trilla

Gör ca 3-4 streck på bommen med jämmna mellan rumm. Men inte samma på alla utan när man sätter upp bommarna sen så blir det ett snyggt mönster av gula ränder.
Det skulle kanske vara något eller?

Ett hemmabygge (egen konstruktion) :D Jag är jättenöjd med den och katterna älskar den :love:

HPIM2280.jpg

/snurpe

Åh, så fin!!

Tänk om man skulle ta och fixa något liknande. De är ju svindyra att köpa. Bygger man själv så kan man ju bygga sånt man vet att katterna gillar. Smart!

Tack för helbilden, den stillade min nyfikenhet. :D

Det är iofs ganska mycket arbete bakom den, men jag sparade oerhört mycket pengar, fick det som jag ville, och dessutom bra mycket stadigare än de vingliga modellerna man köper i affären...

/snurpe

Det fick bli så här :D

HPIM2849.jpg

Nu återstår bara finputsa och bättra på med lite blått runt det gula där det inte blev riktigt jämnt, men det först när det har torkat. Så i morgon får de följa med till stallet :)

/snurpe

Dom blev jättefina :)

Vad kostade dom att Tillverka (samanlagt) ? :d

domino skrev:
Vad fint det blev! :)
Du är verkligen kreativ snurpe! :)

Hehe :D Fråga min sambo vad han tycker om det ;) Alltid har jag något projekt på gång - tycker det är jättekul :banana:

/snurpe

De är bra mycket billigare än att köpa :D

Reglarna kostar 15 kr styck och sedan kostade färgbunken 149 kr (men den räcker ju till bra många fler bommar än dessa tre!)

:banana:

/snurpe

Nu behöver jag bara göra lite fler hinderstöd för att kunna bygga flera hinder (har bara gjort två av "normal" modell ännu). Men de kräver lite mer arbete... men två till kommer nog snart :D

/snurpe

Liknande trådar

Träning Nu har ni (kanske) chansen att göra reklam för "er" ras :D Så här är det. Jag kommer någon gång att köpa en ny/en till häst. Och jag har... 2 3
Svar
40
· Visningar
7 378
Senast: Lager
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 619
Senast: Liten
·
S
Övr. Djur Hej allesammans. Jag är en kanin, en mycket fin kanin säger matte och det är ju klart att jag e ^^,. jag är en korsning med lite...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: vego96
·
Hoppning Jag har ett travsto som jag så smått hade tänkt börja hoppa, Naturhinder funkar oftast och när hon väl kommit på vad det hela går ut på...
Svar
15
· Visningar
1 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka