Tips på hinderformer?

M

Mallevic

Har börjat spåna på nya hinder vi ska ha i stallet.
Vi ska ha många olika och roliga hinder.
Men har några här tips om hur infångare kan se ut?

Vi ska göra ett "emo-hinder", ett svart plank med bloddroppar.
Även ett "vänern-hinder" med ett plank som är som en våg.

Mer tips? :banana:

Sv: Tips på hinderformer?

Köp en pressening och klipp ut till en vattenmatta .
Färgade bommar och sen doppar du händerna i färg och sätter de på bommen :)
Ta gamla banankartonger och måla så det blir en mur. Lägg dom bredvid och på varandra sen så har du en mur!

Lite tips från mig bara :D :bump:

e de inte stor risk att lådorna välter om de åser lite? alltså om man staplar dem på varandra för att fålite högre?eller att de blåser iväg? eller typ om man river ett de går sönder? om de typ får vatten på sig borde dem ju bli förstörda? vilken smart ide med att doppa händerna i färg!! de skulle ju bli urcoolt!:D

Hinder med tema?

du tänker på olika temahinder eller?

blomrabatt
bro
moln
borg
tribals

plank är ganska tacksamma att göra roliga mönster på.. leta mönster på nätet och lek i paint så blir det lättare att måla..

är det i byggväg du tänker så rekommenderar jag varmt denna tråd
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=640861

Jag gillar gärdesgården de har i Globen, komplett med lågvuxna enbuskar bredvid som inramning! :) Men akta så inga hästben kan fastna mellan spjälorna.

Asymmetriska hinder, där ena "hinderstödet/infångaren" är större än den andra, t.ex. om man gör en borg eller "stadsmiljö" med hus, tycker jag är lite kaxiga. Då kan den ena sidan bestå av ett stort hus eller en samling hus och sedan går det bommar över till andra sidan som består av en mindre "byggnad". Det blir lite mer intressant än om det står två likadana hus på vardera sidan.

Det går ju att lägga in lite sand i bananlådorna så står dom stadigt :laugh:

Sen skulle man kunna göra en grind som ser ut som en stoor stoppskylt i typ masonitskiva. Då gäller det att ha en häst med dyslexi ;) Vet en klubb som hade ett sånt som jokerhinder i en accumulatorhoppning.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 343
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka